Кой е най-бързият начин за разрастване на нова социална мрежа? Оказва се, че прехвърлянето на съществуващите над 1 милиард потребители към новото нещо не е лошо начало.

Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг потвърди, че новата услуга Threads на компанията е надхвърлила 100 милиона потребители през първите пет дни. Новият конкурент на Twitter се опира на Instagram, за да опрости създаването на акаунти и да свърже тези, които следвате.

Какъв прецедент е 100 милиона потребители за по-малко от седмица?

През февруари ChatGPT постави нов рекорд за най-бързо развиващо се потребителско приложение, след като премина прага от 100 милиона в рамките на два месеца след стартирането си.

"За 20 години следене на интернет пространството не можем да си спомним по-бърз ръст на потребителско интернет приложение", написа тогава анализатор от UBS.

За сравнение преди около десетилетие Instagram достигна същия етап след две години и половина.

През това десетилетие пейзажът очевидно е различен. На TikTok бяха необходими само девет месеца, за да достигне 100 милиона потребители. Но апетитът за по-разпространена алтернатива на Twitter е особено силен в момента.

Въпреки това почти никой не е очаквал незабавния успех на Threads. Само преди месец си мислехме, че приложението Project 92 на Instagram просто прилича на секцията за коментари от Instagram.

Разбира се, следващото предизвикателство пред хората от Instagram е да накарат Threads да се задържи. Версията 1.0 на приложението е особено базова. Освен това е по-лесно да накараш потребителите да се регистрират, отколкото да ги накараш да останат и да се ангажират.

Все пак Apple се включи в борбата за Threads, което е сигнал, че това нещо може да се превърне в нещо повече от малка общност.

Threads е достъпна навсякъде освен в ЕС чрез App Store.

Снимка: Unsplash

Виж още: Над 70 млн. потребители вече се регистрираха в Threads