Много от нас вече се обръщат към Amazon за нуждите си от пазаруване, но тъй като Amazon Prime се бори да запази броя на абонатите, нов доклад твърди, че скоро може да видим и телефонна услуга, задвижвана от Amazon. Според Bloomberg Amazon в момента води преговори с американските оператори Verizon, T-Mobile и Dish Network като потенциални партньори. Съобщава се, че тези разговори се водят от около два месеца.
Идеята Amazon да навлезе в бизнеса с телефони не е нещо ново. През 2014 г. беше направен неуспешен опит за хардуерен Fire Phone. През 2019 г. имаше и слухове, че Amazon се интересува от закупуването на Boost Mobile, но това така и не се превърна в реалност. Въпреки това не е изненадващо, че гигантът все още се интересува от мобилното пространство. Въпросът е дали телефонната услуга Amazon Prime ще бъде нещо добро за потребителите и Amazon и дали големите оператори има от какво да се страхуват от Amazon?
Нека сега да бъдем пределно точни: Amazon няма намерение да създава своя собствена клетъчна мрежа от нулата. Вместо това става дума за MVNO (мобилен виртуален мрежов оператор). Най-просто казано, MVNO е оператор, който използва кулите на Verizon, AT&T, T-Mobile или US Cellular, за да осигури покритие. Освен за поддръжката на кулите, MVNO отговаря за цялото обслужване на клиентите, маркетинга, цените на телефоните и тяхната съвместимост.
Някои предплатени услуги работят с повече от един оператор. Например в САЩ Google Fi дебютира с интелигентно превключване между мрежите на Sprint, T-Mobile и US Cellular. Други партньори предлагат мрежи на няколко оператора, но ви карат да изберете само една от тях при поръчката на SIM карта. И накрая, има такива като Mint Mobile, които си партнират изключително само с един оператор, в този пример T-Mobile.
Не можем да кажем със сигурност кой път ще избере Amazon, но повечето MVNO оператори са склонни да избират една мрежа, тъй като така е по-лесно да се договорят най-добрите цени. В доклада се твърди, че причината, поради която Amazon пазарува, е, че се надява да получи възможно най-добрите цени на едро. Най-добрите сделки вероятно ще изискват от нея да подпише някаква форма на споразумение за изключителност. Виждали сме също така, че компании като Google се отказват от плановете с няколко оператора вероятно поради допълнителните разходи, свързани с работата с няколко мрежи. Сега тя разчита предимно само на T-Mobile - а US Cellular служи само като резервна опция за роуминг.
Така че има вероятност телефонната услуга на Amazon Prime да бъде много достъпна. Наистина обаче не знаем много повече от това. В доклада се твърди, че цената може да бъде само 10 долара или дори услугата да е безплатна. Това е логично, тъй като Amazon непрекъснато добавя нови екстри към абонаментната си услуга Amazon Prime. Тъй като все повече потребители се стремят да спестят пари в настоящата икономика, това може да бъде още една точка, използвана за спечелване на хората. Има вероятност да не можете да се регистрирате за услугата, ако нямате активен абонамент за Prime. Това може да ви звучи като допълнителен опит за обвързване на клиентите.
Що се отнася до това какви модели на ценообразуване може да използва Amazon? Наистина можем само да спекулираме, но имаме чувството, че Amazon ще иска да запази нещата прости. Клиентите на компанията са свикнали с простотата на другите ѝ услуги, така че има вероятност да има един неограничен план вместо много нива. Трудно е да се каже дали ще се предлагат отстъпки за няколко линии или други предимства.
Снимка: Unsplash
Виж още: Neuralink е провалът на Илон Мъск, за който той не иска да разберете