Toyota Prius стъпва върху съвсем нова платформа и е само с леко увеличена дължина. Благодарение на повсеместното използване на алуминий и високоякостна стомана, теглото на автомобила е намалено. Хибридната система Hybrid Synergy Drive е усъвършенствана, има по-компактни размери и също е с намалено тегло. Prius остава пълен хибрид, т.е. може да се движи само с бензиновия си двигател, електромотора или с двата заедно. Двигателят с вътрешно горене вече е 1,8-литров VVTi, с който се осигуряват по-добри динамични характеристики, но въпреки това разходът на гориво е намален в сравнение с предишното поколение.
Toyota Prius има най-ниския коефициент на въздушно съпротивление от всички серийни автомобили Cx=0,25. Значително е подобрено отвеждането на въздуха под автомобила, благодарение на което е подобрена и стабилността. Променена е линията на покрива, чрез което се осигурява по-голямо вътрешно пространство, най-вече за главите на пътниците. Благодарение на намалените размери на Hybrid Synergy Drive е увеличено и багажното пространство. Интериорът е цялостно променен, осигурявайки по-добра ергономичност при управление.
Европейският вариант на Toyota Prius ще дебютира през март на автосалона в Женева. Тогава ще станат ясни и конкретните динамични и технически характеристики на модела, уточнява агенция Speed-Press.
Коментари (0)