Някои от нас са с едни и същи телефонни номера още от тийнейджърските си години - дали от лоялност към дадена компания, или са имали късмета и опцията за запазване на номера при смяна на оператора да дойде в точния момент. Но по-голяма част от потребителите са сменяли телефонния си номер поне няколко пъти. И ако това преди няколко години беше обвързано единствено с неудобството непознати да звънят и да търсят предишния собственик на номера, сега картинката е доста по-различна.
Учени от Princeton University са преразгледали условията на големите компании за мобилни телекомуникации и са открили, че никоя от тях не предприема каквито и да е действия, за да предпази потребители от евентуални конфликтни ситуации. Новите “собственици” на номера продължават да бъдат бомбардирани от рекламни съобщения, информация за изтичащи договори и резултати от кръвни тестове. Но по-големи опасности крие двустепенната верификация. Повечето потребители, които разчитат на тази опция, не могат да обхванат абсолютно всички свои акаунти и след някакъв период от време осъзнават, че към профила им е останал “закачен” старият им телефонен номер. Подобна уязвимост предоставя идеалната среда за злонамерени атаки. Още по-притеснителен е фактът, че не става въпрос за единични случаи, защото статистиката сочи, че над 65% от телефонните номера са все още свързани с онлайн акаунтите на предишните си собственици. Това определено е едно доста обширно поле за размисъл, откриващо се пред мобилните оператори, технологичните компании и самите потребители.
Снимки: Unsplash
Виж още: Ще заменят ли високотехнологичните лещи един ден мобилните телефони?