От днес Mastercard разширява услугите си в мобилните плащания с Google Pay за притежателите на карти в Австрия, България, Естония, Гърция, Унгария, Латвия, Литва, Холандия, Португалия и Румъния на определени издатели партньори.

С Google Pay потребителите с Android устройства могат да използват смартфоните си, за да правят безконтактни, сигурни, бързи и удобни покупки във физически магазини, както и онлайн. 

Mastercard предоставя тази услуга в сътрудничество с международни банки и финтех компании, издатели на Mastercard карти, като Banca Transilvania, Bunq, CEC Bank, Curve, LHV Pank, Monese, N26, Revolut, Swedbank, Unicredit Bank Romania, Viva Wallet и други. Наравно с тях у нас новата услуга е достъпна и за потребителите на мобилен портфейл phyre на българската технологична компания Paynetics. Иновативният white labeling модел, който компанията и Mastercard са изградили, предоставя готова инфраструктурна екосистема за мобилни приложения, която осигурява лесно и бързо въвеждане на решението от партньорите на Paynetics в България и Великобритания. Благодарение на тази екосистема портфейлите остават съвместими помежду си и картодържателите споделят средства свободно.

След началото на пандемията безконтактните трансакции в цяла Европа нараснаха с близо 80%. Тъй като потребителите започнаха да използват по-малко пари в брой, мнозина приеха безконтактните разплащания като безопасна, удобна и бърза опция – промяна, която се очаква да устои на времето. Новото представяне на Google Pay е пример за продължаващия ангажимент на Mastercard да внася иновации, които опростяват ежедневието на хората и правят плащанията още по-сигурни.

„Предоставянето на избор и иновации в плащанията е важна част от начина, по който подобряваме ежедневието на хората. С превръщането на хигиената във висок приоритет за много хора искаме да сме сигурни, че продължаваме да надграждаме иновативните ни решения за безконтактни плащания. Днешното разширение дава възможност на клиентите да изберат най-удобния и безопасен начин на плащане, който отговаря на техните нужди във всеки един момент. За тази цел се радваме да обединим усилията си с Google, за да осигурим на хората, които обслужваме, лекота, бързина и спокойствие“, отбеляза Милан Гаудер, вицепрезидент „Продукти и иновации“ в Mastercard за Европа.

„Повече от всякога хората искат да използват лесни и сигурни решения за плащане онлайн и безконтактно в магазините. Благодарение на сътрудничеството с Mastercard притежателите на карти на участващите партньори в 10 нови европейски държави ще могат да използват Google Pay през своите мобилни приложения. Надяваме се всички да оценят ползите, които носи разплащането с мобилни телефони Android на милиони места по света“, допълни Флорънс Дис, директор Payments Partnerships, Google.

Улеснението на потребителя е приоритет

За да се извършва плащане, не е необходимо потребителите да свалят мобилната апликация от Google Pay, а единствено да използват вградената в операционната система функция за плащане, като изберат бутона „Добавяне към Google Pay“ в участващите приложения за мобилно банкиране, за да добавят своята Mastercard.

След като картата им е добавена, потребителите могат да използват телефона си, за да плащат навсякъде, където се приемат безконтактни трансакции: магазинна мрежа, в сферата на услугите, фестивали и др. Мобилното приложение не е необходимо да бъде Google Pay и мобилното приложение не изисква да бъдат отворени и не се изисква интернет връзка. С приложението потребителите могат да плащат над предварително зададения лимит за безконтактни трансакции, като отключат телефона си, преди да извършат плащането.

Сигурност на данните

Свързването на карта Mastercard с Google Pay внася допълнителна сигурност чрез технологията „Токенизация“ на Mastercard. Teхнологията на Mastercard защитава информацията за притежателя на картата, като замества номерата на сметките с „токен“ – уникален алтернативен номер на карта. Токенизацията намалява злоупотребите, свързани с електронни плащания, като прави трансакциите по-сигурни, включвайки динамичен компонент към всяко плащане. Когато потребителят използва мобилното си устройство при трансакция, на магазина се предоставя токенът, а не реалният номер на картата. За потребителите и търговците на дребно всяка покупка, направена с Mastercard през Google Pay, предлага всички предимства и сигурност на трансакция с физическата Mastercard. „Нашите функции за сигурност са сред най-доброто в индустрията и са един от ключовите фактори, които ни позиционират като предпочитан партньор както за потребителите, така и за бизнеса“, добави Гаудер.

Ексклузивно HiComm блиц интервю с  Иван Хаджов – Мениджър Бизнес развитие „Дигитални продукти“ в Mastercard

1. Какво означава навлизането на новата услуга за потребителите? Как ще се отрази на тяхното поведение?

Google Pay е услуга, която позволява на хората да извършват плащания, използвайки своите устройства с Android, при условие че ги свържат с една от съществуващите си карти. GPay е един от най-широко използваните платежни инструменти в света. Той е изключително популярен сред потребителите и издателите заради това, че предлага едно от най-добрите клиентски изживявания – т.нар. tap and pay, с които клиентът може да прави плащания във физически магазини и e-commerce среда.

Данни от най-новото проучване за дигитално банкиране:

- 98% от българите биха обмислили използване на дигитални решения за банкиране;

- 26% биха обмислили преминаване към изцяло дигитална банка в следващите 12 месеца;

- 34% вече използват мобилни приложения на изцяло дигитални банки.

Тъй като потребителите все повече използват дигитални банкови решения, те изискват сходни услуги от своите настоящи банки.

Разширяването на Google Pay на 10 нови пазара в Европа е голяма новина, тъй като тя ще даде възможност на милиони потребители да извършват мобилни плащания и да се убедят в тяхното удобство. А това, че един от пазарите е България, говори за напредъка на финтех сектора у нас и готовността на търговци и крайни потребители да се възползват от технологията. Нашите проучвания показват, че дигиталното банкиране чрез традиционни и електронни банки е новият стандарт за повечето българи. Потребителите искат дигитални продукти, които са едновременно сигурни и лесни за използване. Потребителското поведение се промени още повече през последните няколко месеца и хората търсят все повече начини да плащат сигурно, бързо, но и хигиенично – без да докосват банкноти, само с доближаване на устройство до ПОС терминал. Всички терминали у нас са безконтактни, така че вече всички Android потребители ще могат да плащат навсякъде с телефона, часовника, гривната си или всяко друго Android-базирано устройство. Google Pay позволява и бързо и сигурно плащане онлайн, а, разбира се, и една от любимите функции на потребителите – P2P плащанията.

Основен двигател в популяризирането на мобилните разплащания са финтех компаниите, т.нар. disrupters, като Revolut, Monese, N26 и локални компании, като Paynetics, която предлага свой мобилен портфейл. Наравно с големи международни банки имаме и локален играч – Paynetics, който имплементира Google Pay и прави услугата достъпна за потребителите на phyre още от днес!

2. Как се гарантира сигурността на трансакциите през Gpay?

Услугата предлага допълнителни мерки за сигурност като идентификация с биометрия и токенизация. Това прави трансакциите изключително сигурни, данните на картата не биват прехвърляни между телефона и ПОС терминала, а се използва „токен“. В България решението се използва с вградения в Android операционната система дигитален портфейл, който към момента дава възможност за най-бързия и лесен начин за зареждане на карта в портфейла, с т.нар. push provisioning, който представлява бутон в мобилния портфейл или мобилното банкиране на даден издател, с който с едно натискане клиентът зарежда картата си в GPay.

GPay отговаря на всички изисквания на европейската директива за Strong Customer Authentication (PSD 2), тъй като както във всички мобилни плащания, така и тук се използва двуфакторна автентикация. В e-commerce среда предимствата са много повече в сравнение с картовите плащания, тъй като клиентът не е необходимо да вкарва данните от картата никъде, а плащането се извършва с няколко клика. Трансакциите са токенизирани, т.е. дори в e-commerce среда не се предава чувствителната информация на картата, а това води до много по-голям брой одобрени трансакции. 

Снимки: Mastercard, Google

Виж още: Постройте си собствен Колизеум, съставен от над 9000... LEGO части