Популярното чат приложение Viber е сключило партньорство с дигиталната платформа за клиентско обслужване Dimelo. Според разпространената информация от компаниите подобно сътрудничество е първото по рода си. То ще позволи интеграцията на Viber в платформата на Dimelo. По този начин потребителите на популярното чат приложение могат да се свържат с компаниите, които ползват дигиталната платформа за обслужване. Dimelo предоставя възможността бизнесът да използва паралелно няколко канала за връзка с клиентите си – имейл, разговор, чат на живо, социални мрежи и др. С добавянето на Viber като потенциален канал се предоставя още една възможност за контакт на хората с компаниите, чиито услуги или продукти те използват.  

Управление на комуникацията

Според данни на двете компании около 2.5 млрд. души са използвали дигитални приложения за разговори през 2017 г., като тази тенденция се очаква да расте и през настоящата година. Платформата на Dimelo позволява на компаниите да събират, обработват и категоризират съобщенията от различни източници и да ги разпращат към екипите за обслужване на клиенти на бизнеса. Компанията обяви, че през тях минават над 14.5 млн. съобщения на месец. Чрез Dimelo отделните фирми могат не само да оптимизират своите вътрешни процеси, но и да подобрят клиентското обслужване. В портфолиото ѝ влизат над 200 дружества в телеком, финансовия и развлекателните сектори, като някои от най-големите включват – Orange, Deutsche Bahn, Ooredoo и др.

„Интегрирането на нови популярни канали в платформата ни е задължително условие за постигане на целта ни в световен мащаб, а партньорството с Viber е още една стъпка в тази посока“, коментира Стефан Лий, съосновател и главен изпълнителен директор на Dimelo. “Компаниите, чиито клиенти ползват Viber за комуникация с най-близките им, сега вече могат да ги достигат по-лесно в същия канал.“

От друга страна Viber има потребителска база от над 900 млн. души. Те ще могат да се възползват от възможностите на платформата от тези компании, които я използват.

"Съобщенията вече не се използват само за лични разговори. Все повече хора по света предпочитат да се свързват с любимите си брандове през същите канали, които използват и в ежедневието си“, коментира Кристина Констандаче, вицепрезидент „Глобални партньорства“ във Viber. „Това стратегическо партньорство с Dimelo ще ни помогне да доближим Viber до компаниите, готови да дигитализират обслужването на клиенти и да бъдат там, където клиентите им очакват."

Изкуствен интелект на помощ

Изкуственият интелект и чат ботовете ще имат голямо значение в общуването с клиентите през следващите години. Двете технологии се развиват все по-силно, като Viber и Dimelo имат специални подобни решения и разработват специална екосистема, която да подобри сътрудничеството между хората и изкуствения интелект.

Това е поредният ход на Viber на глобално ниво, в което компанията се ориентира все повече да свърже бизнеса с потребителите. Чат приложението предлага корпоративни канали за връзка с клиентите, стикери и други опции.

Още от Social