Тази седмица Стив Возняк беше в Китай, където сподели защо според него хората предпочитат да си купят iPhone. В интервю, поместено в South China Morning Post и споделено от Cnet, съоснователят на Apple коментира, че „Продуктите на Apple са "безопасни". И цената им е наистина висока, но това е безопасен избор за потребителя“.

Изказването на Возняк със сигурност не отговаря на образа, който Apple гради, но има голяма доза истина в него. Да, преди всичко в очите на клиентите iPhone трябва да е иновативен, смел, забавен, но днес сякаш е преди всичко... сигурен. И в това няма лошо, защото потребителят знае какво получава. „Готови сте да платите за Apple, когато обичате компанията“, добавя Возняк. Компанията успява да поддържа висока лоялност към марката – нещо, което убягва на конкурентите. Това е и елемент, върху който трябва да работят и китайските производители. Пример за сериозната амбиция е Huawei, която постепенно налага бранда си чрез сериозни инвестиции във футболни отбори и известни лица от Холивуд.

Според данни на IDC Apple е доставила 9.6 млн. iPhone в Китай за първите три месеца на годината, което е спад от 26.7% спрямо същия период от 2016 година. В момента американският производител заема четвърто място по доставки в Китай, нареждайки се след Huawei, Oppo и Vivo.

Самият Возняк често хвали именно китайските компании, които в момента се представят много добре на местния пазар срещу iPhone. Описва устройствата им като „наистина добри, интелигентни решения, които съумяват да намалят цената, но да запазят достатъчно функции“. Въпреки добрите думи съоснователят на Apple бърза да ги върне в реалността, добавяйки, че не са толкова добри, колкото iPhone. „Можеш да имаш най-високия пазарен дял, но винаги трябва да имаш и най-добрия продукт, който може да бъде направен – Apple прави точно това.“

Със сигурност Apple ще трябва да разчита сериозно на тази лоялност, за която говори Возняк, но и на иновациите, които всички очакват от производителя. Ако слуховете са верни, новият модел iPhone може да надхвърли 1200 долара. А ако това е така, ще е интересно да проследим какво ще се случи с пазара на новите модели. Дали има ценова граница, която ще бъде твърде висока за феновете на Apple? Дали балансът между цена и функционалност и иновативни функции ще е достатъчно добър, за да спре потребителите да гледат към предложения от конкуренти? Дори и от китайските марки? Истината е, че в последните години хардуерът е достигнал до такова ниво, че когато говорим за най-високия клас, роля има не само брандът, но и усещането от телефона – емоцията, която носи. Samsung разбра това и последните флагмани на корейския производител се радват на огромен успех. Подобна битка между технологичните компании може само да радва потребителите, а до края на годината ни очакват флагманите за вторите шест месеца. Най-интересното тепърва предстои.

Тагове: