Преди повече от 8 години от поточните линии на Toyota се появи последната Suprа. Безобразно бърз автомобил, превърнал се в мокър сън за рейсъри и дрифтъри по целия свят. Кола, добила култов статус в стрийт рейсинг културата. Залегнал в ядрото нa не по-малко обожаваните игри от NFS Underground серията и Fast And Furious филмите. Трудно е да не се влюбиш в нея – спортно окачване, изключително здраво и устойчиво шаси, двойно турбо. Все още малко коли могат да се конкурират със Supra като съотношение цена/качество, а с около 10000–15000 долара над базовата цена, вложени в модификации, моделът се конкурираше със супер моделите на Lamborghini, Ford и Porsche дори. Малко след това се появи бюджетната Celica и Toyota обяви, че спира производството на спортни коли, а брандът ще се превърне в еталон за семеен автомобил.


Надежда за феновете

В крайна сметка компанията не успя да устиска на натиска на феновете (десетки групи в социал­ните мрежи се борят за връщането на Supra-та в производство) или просто осъзна фак­та, че е добре да има спортно купе в портфолиото си, и представи концептуалния Toyota FT-86. Дали това е новата Supra или новата Celica, Toyota все още отказва да коментира, но колата е повече от интересна.

FT-86 II е финалната за момента модификация на концептуалния автомобил, който направи своя дебют на миналогодишното авто­шоу в Женева, и всички фактори водят към факта, че това ще е финалният му външен вид. Подобно на Supra-та, той е таргетиран към младите купувачи, които рядко имат огромен бюджет и могат да си позволят супер автомобил, но въпреки това обичат да се забавляват на пътя. Футуристичният екстериорен и интериорен дизайн отхвърля скучните обли извивки и материали като кожа и крещи с пълно гърло: „Аз съм спортен автомобил, не предоставям изключителен комфорт на возене но мога да вляза и да изляза от завой тройно по-бързо от конкурентите си!

За да е в крак с модерните тенденции за екологичност, FT-86 ще е с хибриден двигател. Очак­ва се да влезе в серийно производство и да бъде на пазара в Европа през 2012 г. Цената й е впечатляващо ниска – също като на оригиналната Supra – 25 000 USD.

Върхови технологии

FT-86 II е единственият автомобил в света със задна предавка и хоризонтално-противоположен четирицилиндров двигател. Размерите му са по-скоро компактни. Официално е обявен с 4235мм дължина, 1795 широчина и само 1270 височина. Ниският център на тежестта, олекотеното компактно купе се транзитират в едно-единствено нещо – удоволствие от управлението. Колата реагира моментално на всяка зададена й команда, изключително стабилна е и е идеална за „заиграване” на пътя – както в участъци с остри завои, така и на магистралата, стига динамичното разминаване с останалите автомобили да не се превръща в предпоставка за пътни трагедии.

 

Формата и дизайнът на FT-86 II също са съобразени с факта, че това е спортен автомобил, предвиден за високи скорости. Линия­та му в профил и анфас показва, че последните достижения в аеро­динамиката на техниците от F1 не са непозната територия за дизайнерите на Toyota.

 

Двигателят на пръв поглед не изглежда особено впечатляващ – хибриден, с четири цилиндъра и 6-степенна ръчна скоростна кутия към него. Но самият двигател – както и цялата кола – е олекотен и с нисък център на тежестта, което позволява на FT-86 II да постигне достойно за завист съотношение тегло/мощ. Дори самите места на шофьора и пасажерите са разположени максимално ниско и назад, за да се постигне стабилност в завоите при високи скорости, което подсказва за надеждата на Toyota да се настани в сърцата на феновете и шофьорите на Drift сцената.

В близко бъдеще

От чисто пазарна гледна точка Toyota има нужда от наследник на Supra-та. Освен това за периода, за който е планирана премиерата й, ще има точно 2 големи конкурента, от които тя ще е с най-слаб двигател, но и най-евтината, което може да я превърне в пазарен хит. Основните й конкуренти ще са Subaru FT86 (да, има прилика в имената, защото моделът на Toyota се разработва в партньорство със Subaru), който ще разполага с STI версия, с 2.4 л двигател и мощ 300 конски сили. Другите директни опоненти ще са 3.7 л V6 Nissan 370 Z (представен на автосалона в София през юни) и новият Ford Mustang. Базовите модели и на двете марки започват от 30 000 USD, което също дава предимство на Toyota.

 

Тагове: