Виртуалната реалност е най-горещата тема на технологичния пазар и компания от ранга на AMD просто не може да си позволи да остане извън нея. Като всяка нова технология VR също има своите предизвикателства, но AMD ще се опита да се справи с два от най-сериозните проблеми пред професионалистите - създатели на VR съдържание: как да се създава VR съдържание, което доближава качеството на кинематографа, и как да се максимизира гледането на това съдържание.

По време на форума VR on the Lot AMD даде подробности за иновативните технологии Radeon Pro, предназначени за създаване на фотореалистично VR съдържание в реално време, и обяви някои сътрудничества, насочени към улеснение на дистрибуцията на първокласно VR съдържание в цял свят.

Технологията Radeon Pro представлява фундаментално различен подход към създаването на съдържание, със задълбочен фокус върху софтуера с отворен код и решения. По време на събитието VR on the Lot, AMD адресира предизвикателството за постигане на фотореализъм в реално време: как да се превърне едно атрактивно, синтетично рендерирано и заснето съдържание в доставящо удоволствие VR изживяване.

В сърцевината на решението е новата графична карта Radeon Pro WX 7100, способна да се справя със сериозни мултимедийни и развлекателни работни потоци и нуждите на професионалистите в създаването на VR съдържание и с планирана крайна цена под 1000 долара. Radeon Pro WX 7100 е базирана на архитектурата Polaris и се очаква на пазара по-късно тази година. Картата се допълва от мощен софтуерен пакет, включващ Radeon ProRender – енджин за рендиране с отворен код, достъпен на GPUOpen.com.

За филмирано съдържание софтуерът Project Loom на AMD е способен да сглоби 360-градусово видео в реално време, комбинирайки заснетото от до 24 камери за VR съдържание с 4K резолюция и 30 кадри в секунда. Project Loom ще бъде наличен също по-късно през годината като отворен код на GPUOpen.com.

За обработка на невероятно големия обем материал като 360-градусово видео в 4K, AMD въведе картата Radeon Pro Solid State Graphics (SSG). Достъпна първоначално като комплект за разработчици, Radeon Pro SSG предлага на създателите на VR съдържание цял терабайт памет, директно свързана към графичния процесор за радикално вдигане на производителността. Например Radeon Pro SSG се справя лесно с 8K „суров“ видеоматериал, обработвайки го в реално време с 90+ кадъра в секунда, което е огромен скок в сравнение със 17 кадъра в секунда с конвенционална графична памет.

AMD съобщи също за сериозните стъпки, които е предприела за разширяване на присъствието на първокласните VR изживявания с новите си сътрудничества с Awesome Rocketship, Howie’s Game Shack и VRrOOm. Така хардуерът и софтуерът на AMD ще помогнат за нови VR инсталации в молове, киносалони, i-кафенета и други, за да увеличат възможностите за дистрибуция на създателите на VR съдържание и да предложат нови развлечения на потребителите.

AMD работи с Awesome Rocketship, доставчик на цялостни решения за използване на VR съдържание на най-различни места, като театрални фоайета, панаири и изложения, молове и музеи.

VRrOOm планира да използва AMD хардуер във VRrOOm Sanctum киносалони в 6 големи градове в Китай, сред които Пекин и Шанхай, и в два френски града, единият от които е Париж, още тази есен чрез ексклузивното партньорство на VRrOOm с дъщерната компания на China Film Group - CFEC и френската верига киносалони CineMovida. VRrOOm очаква десетки VRrOOm Sanctum инсталации в Китай и Европа до края на 2017 г. и в момента обсъжда подобни проекти и в САЩ.

Виж още: Ето как може да използвате PlayStation VR на Xbox One