Нов доклад на CIRP разглежда продажбите на iPhone на Apple в сравнение с тези на операторите, по-специално съотношението между закупените Pro и базови iPhone-и. Както може би се досещате, Apple продава повече iPhone-и на по-високи цени, отколкото операторите, но има уловка, която означава, че не може да се възползва от конкурентното предимство.
CIRP сподели новия доклад в своя подстатия, озаглавен "Магазините на Apple продават най-добрите неща".
Според неговите данни за последните 12 месеца, приключващи през септември 2023 г., клиентите, които купуват своите iPhone директно от Apple, избират модел iPhone Pro или Pro Max в 47% от случаите. За разлика от тях операторите продават iPhone Pro или Pro Max в 40% от случаите.
Макар че на пръв поглед това не изглежда голяма разлика, тези 7% от продадените бройки се умножават по 200 - 300 долара за iPhone, а Apple продава повече от 200 милиона iPhone-а годишно (по всички канали) - така че алтернативните разходи възлизат на значителна сума.
Защо Apple не може да се възползва от предимството си?
Проблемът с превръщането на по-високия дял на продажбите на iPhone от страна на Apple в по-големи приходи е, че операторите доминират продажбите на iPhone в голяма степен.
По-рано този месец CIRP публикува актуализираните си данни за това къде американските клиенти купуват своите iPhone-и. Само 21% от тях отиват директно при Apple, докато 71% се насочват към своя оператор.
Както отбелязват от CIRP, не само че клиентите на оператора са по-склонни да купят по-евтин базов модел iPhone, но и Apple губи възможността да контролира "предлагането на аксесоари, опциите за удължена гаранция и излагането на други устройства, включително часовници Apple, iPad и компютри Mac".
Като се съберат всички тези фактори, вероятно ще се стигне до милиарди долари потенциални пропуснати приходи за Apple.
Снимка: Unsplash
Виж още: Този хибриден самолетен дизайн може да направи полетите по-евтини от билетче в трамвая