Ако сте следили данните за търсенето на умни часовници в последно време, резултатите от новото проучване на маркетинговата компания Strategy Analytics няма да ви изненадат. Ама никак.

Целият брой продадени джаджи за 2016 г. е стигнал до 21.1 милиона, но терминът "растеж" е коректен само технически, тъй като тази стойност представлява едва 1.4 процента увеличение спрямо онези 20.8 милиона бройки, продадени година по-рано.

Ако в цялата картинка на стагнация има добра новина, то тя безспорно е за Apple, чийто Apple Watch е най-продаваният умен часовник за 2016 г. Компанията е пласирала 11.6 милиона бройки или цели 55 процента от общите продажби, съобщава GSM Arena. На далечното второ място е Samsung, от чиито часовници са продадени 2.4 милиона бройки. Въпреки това резултатите и на двете компании са по-ниски от тези през 2015 г., като спадът е между 10 и 15 процента.

Специално Samsung пусна Gear S3 в края на последното тримесечие, така че благодарение на него в началото на 2017 г. можем да видим по-добри резултати. Или пък няма.

Виж още: Razer придоби смартфон компанията Nextbit