Human Mobile Devices, най-големият производител на смартфони в Европа, си партнира с Mattel, водеща световна компания за играчки и собственик на едно от най-силните портфолиа от детски и семейни развлекателни франчайзи в света, за създаването на нов „Барби флипфон“ (телефон с капаче), който ще се появи през лятото на 2024 година. 

Барби е икона на дизайна - от шевронните райета на Барби № 1, пусната на пазара през 1959 г., до смелия стил на Totally Hair Barbie, която се появи на пазара през 1992 г. Това устройство обещава да въплъти винтидж шика на оригиналната марка, насочена към създаване на повече увереност у момичетата, с щипка розово и, разбира се, блясък.

Ларс Силбербауер, главен маркетинг директор на Human Mobile Devices, заяви: "Време ли е да сменим живота в смартфон приложенията с реалния живот и да си отдъхнем от всички прекъсвания от известията? Развълнувани сме да си партнираме с Mattel - компания, която споделя нашия ангажимент за значими иновации и обществена промяна".

Ръководителят на отдел "Потребителски продукти, издателска дейност и LBE" в Mattel за Европа, Близкия изток и Африка Рут Енрикес заяви: "В основата на Mattel са дизайнът и иновациите и новото ни сътрудничество е още една стъпка напред в тази посока. Пускането на Барби x HMD обещава да бъде вълнуващ момент за феновете на Барби от всички възрасти, затова нямаме търпение да го представим на света на Световния мобилен конгрес".

Флипфоните са обичани, защото предлагат решение за дигитален детокс в свят, в който почти четирима от всеки десет (38%) от хората на възраст между 16 и 24 години се притесняват, че прекарват твърде много време със смартфона си. Само в САЩ една трета от представителите на Поколението Z активно се опитват да ограничат времето, прекарано в социалните медии, а „страхът да не изпуснат нещо“ (т.нар. FOMO) се засилва. 

Поколението Z е единственото, чието дневно време в социалните медии е намаляло от първото тримесечие на 2021 г. насам за добро. От 2021 г. насам разговорите с приятели онлайн са намалели с 13%, докато личните срещи са се увеличили до 28% .

Телефоните с бутони стават все по-популярни, тъй като поколението Z и милениалите избират да ограничат времето, прекарано пред екрана, заради собственото си ментално здраве. Самонарекли се screenagers (екранни тийнейджъри) се включиха в TikTok с #bringbackflipphones, който събра 60.2 милиона гледания.

Но това не е просто смяна на поколенията, а културно движение. Голямата тенденция за „изключване“, започнала през 2021 г., набира скорост, тъй като хората от всички възрасти търсят баланс в един все по-дигитален свят. Обикновените телефони се завръщат, като HMD съобщава, че продажбите на флип телефони например са се увеличили повече от два пъти в Европа (през 2023 г. спрямо предходната година) и очаква по-нататъшен ръст през 2024 година.

Снимки: HMD