Според главния изпълнителен директор на Fitbit, компанията не е усетила финансови промени след представянето на Apple Watch. Противно на очакванията, производителят на wearable устройства не вижда Apple като конкурент, а просто като компания в много различен пазарен сегмент. Това изглежда не е далеч от истината, тъй като продажбите на Fitbit устройства не са намалели след пускането в продажба на Apple Watch – дори напротив. В последната година приходите на компанията са скочили със 168%, а продадените бройки за последното тримесечие са нараснали с 300 000 спрямо предходното.

Подобни настроения се усещат и у Jawbone, чийто главен изпълнителен директор също не се притеснява от конкуренция от страна на Apple. Според него по-широкият сегмент на wearable устройствата може да се раздели на три категории – професионалните спортни устройства, използвани от атлети, умните часовници, които комбинират нотификации, продуктивност и фитнес възможности, и фитнес тракърите, които носите непрекъснато. Според много експерти обаче това е временна ситуация и тези три категории постепенно ще започнат да се преплитат взаимно. Според тях фитнес тракърите постепенно ще получават разширена функционалност, професионалните спортни устройства ще изглеждат все по-стилно и привлекателно, а умните часовници ще имат все по-добри възможности за следене на физическа активност.