Манията по виртуалната и добавената реалност само ще продължи да расте, прогнозира IDC, и годишно продажбите им ще се увеличават с повече от 50 процента. До края на тази година трябва да бъдат продадени 12.4 милиона бройки спрямо 8 милиона, пласирани през 2017 г. Към 2022 г. вече ще има около 70 милиона VR и AR шлема в употреба, твърди компанията.
Промените в хардуера, софтуера и цените ще подобрят приема на тези технологии, а най-голямата качествена промяна ще бъде появата на самостоятелни шлемове, които не изискват външно устройство като телефон или конзола, за да функционират. Към 2022 г. шлемовете без собствен екран ще са по-малко от 10 процента от тези устройства, защото потребителите не проявяват интерес към такъв тип изживяване.
Те ще бъдат заменени от ново поколение шлемове начело с Oculus Go и Lenovo Mirage Solo, които съдържат екрана, процесора и видеокартата, достатъчно мощни, за да захранват VR и AR изображения.
Windows Mixed Reality устройствата на Microsoft също ще играят роля на VR пазара, прогнозира IDC.