Днес Мтел обяви старта на най-новата си услуга – цифрова телевизия през сателитна технология (DTH) с покритие в цялата страна. Телекомът предлага над 150 телевизионни канала, от които над 20 HD. Мтел предлага 3 пакета, като дори в най-малкият има налични 5 HD програми.

Новата услуга беше представена от Танасис Кацирубас, главен изпълнителен директор на Мтел, и Адриан Йежина, главен директор „Мултимедия и фиксирани услуги“ в компанията. Презентацията започна с кратък обзор на телевизионния пазар в България, сравнен с този на Европейския съюз. Според статистика на Eurobarometer проникването на платената телевизия у нас (85%) изпреварва средното за ЕС (60%). Интересно е, че разликата в средномесечния приход от абонат в България и Европейския съюз е повече от сериозна. В Европа приходът е 22.46 евро, а в България – 7.47 евро. У нас освен платена телевизия 17% от потребителите гледат безплатна, а 1% от домакинствата нямат телевизор.

В момента лидери на българския телевизионен пазар са Bulsatcom (31%), Blizoo (17%) и Vivacom (13%), като първият и третият предлагат услугата си в DHT формат. Над 30% от доставчиците са малки компании, които успяват да предоставят относително качествен продукт срещу ниска цена. Това е възможно, тъй като у нас телевизионният пазар е нерегулиран.

Мтел има дял от 3%, което е над 70 000 клиенти. Кацирубас наблегна на факта, че операторът предлага услугата телевизия от едва 4 години. Компанията я вижда като допълнително удобство и възможност за клиентите. Той добави, че Мтел не трябва да бъде възприеман само като мобилен оператор, а като цялостен телеком доставчик.

Сред интересната информация, представена по време на събитието, е колко средно българите гледаме телевизия. Според проучване на Carat Globul Research минутите са средно по 255 на ден. В ЕС те са 234. За това време най-много гледаме филми (80%), новини (75%), сериали (47%) и шоу програми (43%).

Адриан Йежина обясни малко повече за самата услуга. Потребителите няма да заплащат инсталационна такса, а самото свързване ще става в рамките на 5 дни. Сред необходимото оборудване е сателитна чиния, конвертори и сателитен приемник. При сключване на 1- или 2-годишен договор то се отпуска безплатно. За потребителите ще е наличен избор между три пакета: икономичен (стандартна цена 11.90 и 9.90 за клиенти на оператора), стандартен (16.90 и 13.90 за клиенти на оператора) и разширен (29.90 и 23.90 за клиенти на оператора). Налични са и специални пакетни оферти, като в тях влиза изплащане на телевизор (между 16.90 и 12.90 допълнително на месец) или Sony PlayStation 4 (между 27.90 и 24.90 допълнително на месец).

Самата инсталация на услугата ще се извършва от външни компании, влезли в договорни отношения с Мтел. В момента партньорите са 48.