Нов софтуер за създаване на съвременни 3D анимации ще даде възможност на непрофесионалистите да създават собствени анимирани филми. Софтуерът е разработен от учени от Института по информатика "Макс Планк" (Max Planck Institute for Informatics). Целта му е значително да намали и опрости процеса по създаване на 3D филмови герои.
3D филми като „Играта на играчките” или „Трансформърс” са създадени от експерти, изразходвали много усилия в процеса. Учените от института "Макс Планк" са разработили две програми, които се справят със същата задача за секунди, а с тях могат да работят дори и неопитните потребители. Експертите от екипа зад проекта обясняват, че никога досега не е било по-лесно да се създадат анимирани 3D герои.
За разработването на софтуера са използвани бази данни, като Dosch Design, Turbosquid или Google Warehouse, които безплатно или срещу малка сума предлагат набор от данни за определяне на формата на герой или обект. По този начин потребителят не е нужно да създава собствени 3D модели, но и не може да ги персонализира.
За да позволят и персонализация, първият от двата нови метода разделя 3D моделите на компоненти и записва връзките между тях. По-късно потребителят може да комбинира тези компоненти и да създаде нов, уникален модел. Множество компоненти могат да бъдат съчетани по различен начин, като изборът е оставен на въображението на създателя. Резултатът от различните комбинации може да бъде прегледан по всяко време.
Новосъздаденият модел може да бъде анимиран и чрез втория алгоритъм. Всичко, което е нужно, е потребителят да подбере движения, тяхната последователност и модел на скелета на 3D фигурата. Тези компоненти също могат да бъдат намерени безплатно в интернет, например в Mocap Database.