Ембаргото за ревюта на Nvidia RTX 5090 се вдига тази седмица и затова е логично да се каже, че повечето журналисти вече вероятно имат много добра представа за работата на графичния процесор. Уебсайтът за ентусиасти на тема "графични процесори" VideoCardz твърди, че е получил информация от някои от тези рецензенти за производителността на RTX 5090, и сподели някои от предполагаемите цифри, които е получил.
RTX 5090 очевидно показва много сериозен ръст на производителността спрямо RTX 4090 в бенчмарковете 3DMark. Въпреки че са споделени множество цифри в по-стари и по-нови 3DMark тестове, ще се съсредоточим главно върху тестовете, които са по-модерни и по-интензивни за графичния ускорител, тъй като е по-вероятно това да представлява по-точно представяне на производителността.
В Time Spy Extreme, който е 4K DirectX 12 тест, RTX 5090 постига 25 485 срещу 19 486 на RTX 4090. Така в този тест предстоящият флагман на GeForce е с ~30.8% по-бърз.
След това в Steel Nomad, който също е 4K DirectX12 тест като Time Spy Extreme, но със "съвременни имплементации на графични технологии", RTX 5090 постига 14 133 точки срещу 9216 точки на 4090. Следователно 5090 показва огромен скок от ~53.35%.
И накрая, в теста Speed Way, който е 1440p DirectX 12 Ultimate тест, тъй като включва трасиране на лъчи, 5090 постига 14 383 точки срещу 10 065 точки на 4090, което прави първия ~43% по-бърз.
Като цяло от тези бенчмаркове изглежда, че RTX 5090 може да бъде огромен ъпгрейд за собствениците на 4090/4080 или 7900 XTX/XT, особено като се има предвид, че и двата по-нови теста показват отлична производителност. В доклада обаче се отбелязва, че тестерите не виждат никъде близо до тези големи ползи в реалните игри, като общата производителност се колебае много повече около ~20%.
Това донякъде е в съответствие с думите на служител на Nvidia, който наскоро призна, че RTX 5070 не е близо до производителността на 4090 без DLSS.
Що се отнася до причините, поради които предполагаемата RTX 5090 не показва гейминг производителност, по-близка до тази на синтетичните устройства, една от причините може да бъде оптимизацията на драйверите. Друга причина би могла да бъде ограничаването на процесора в случай на игри, което е далеч по-слабо изразено в абстрактните тестове.
Снимка: Unsplash
Виж още: Стартират продажбите на серията HUAWEI nova 13 в България в комплект с HUAWEI FreeBuds 6i