През април беше представен един от най-интересните телефони за тази година – One на китайския производител OnePlus. Той комбинира елегантен дизайн, качествен хардуер и много добра цена. Единственият проблем е, че е доста трудно да се сдобиете с такъв. Миналата седмица научихме, че са разпродадени общо 500 000 бройки от смартфона, а новите предварителни поръчки ще започнат от 17 ноември.
Вече знаем, че китайските производители успяват да поддържат ниската цена на устройствата си чрез намаляване на разходите свързани с поддържане на физически магазин, поддържане на малки наличности, но и изключително скромен бюджет за маркетинг и реклама. Тук откриваме и огромната разлика спрямо големите производители, които харчат милиони по маркетингови кампании. Благодарение на Forbes научаваме и точно колко е струвал маркетинга за OnePlus One – 300 долара. Тази скромна сума е била достатъчна на компанията да разпродаде половин милион бройки, но и да си постави повече от амбициозна цел – това число да набъбне до над милион.
„Парите са похарчени за проби с различен тип реклами във Facebook. Открихме, че сме достигнали критична маса от потребители, които ни помагат да разпростираме информацията по органичен начин. Месец след пускането на подобен продукт, темата е гореща, но през втория и третия месец продажбите спадат... и то бързо. При нас това не е така – нашите продажби продължават да растат“, коментира Карл Пей, един от създателите на компанията.
OnePlus имат интересна система за продажба – потребителите първо трябва да поискат покана, преди да имат възможност да купят устройството. Компанията започна да приема и предварителни поръчки, но чакането е сериозно.