Предното тримесечие не донесе изненади: смартфоните вървят нагоре, а таблетите - надолу. По данни на маркетинговата компания IDC продажбите на таблети отбелязват спад за 12-о поредно тримесечие. С други думи интересът към тези джаджи върви надолу през последните три години.
За третото тримесечие (Q3) на 2017 година са продадени 40 милиона таблета, което е спад с 5.4 процента за същия период на миналата година, пише Venture Beat. Единственото утешение за производителите е, че спадът не се измерва в двуцифрени числа, както през 2016 г. В бройката влизат както традиционните таблети, така и хибридите с клавиатура. Трите топ производителя на пазара запазват позициите си: Apple на първо, Samsung на второ и Amazon на трето място. Нещо повече, петте най-големи производителя вече държат почти 67 процента от пазара.
IDC не очаква скорошна промяна в тази тенденция, защото цикълът за замяна на таблетите е по-близък до традиционния компютър, отколкото до смартфона. Потребителите се интересуват най-вече от евтини модели, а онези, които за пръв път си купуват таблет, са малко. Дори повечето от бюджетните модели са просто закъснели покупки и като цяло броят на активно ползваните таблети се очаква да намалява още в следващите години.