Днес на среща с представители на медиите от Lenovo разкриха информация за официалния старт на продажбата на смартфоните на компанията в България. В дискусията взеха участие Алексей Клочков, изпълнителен директор на Mobile Business Group за регион Изток на Lenovo, и Владислав Иванов, мениджър „Смартфон и таблети“ за Югоизточна Европа на Lenovo.

Китайският производител има точно определен план за разрастване на смартфон сегмента си, който вече премина през Русия, Украйна, Казахстан, а сега идва ред на Източна Европа. Добрата новина е, че българският пазар е първият, на който официално ще стъпят смартфоните с марка Lenovo. Алексей Клочков обясни, че първата стъпка, пазарът в Русия, е била по-трудна и въпреки това компанията има приблизително 10% дял, което я класира на пета позиция. Нещата са много по-различни в Украйна, където смартфоните на лидера в PC сегмента са най-предпочитани и той е първенец с малко над 27%. Това показва, че Lenovo е натрупала сериозен опит, който може да приложи и тук. Клочков коментира успеха в Украйна, където компанията е достигнала двуцифрен пазарен дял само след едно тримесечие. Според него това се дължи основно на натрупания опит, но и на комбинация между точен момент, продукт, цена и партньор. Компанията се е явила и като алтернатива на вече познатите производители, а клиентите винаги са готови за нещо ново, по-различно. Сериозен плюс се е оказала и познаваемостта на марката, която вече била номер 1 в PC сегмента.

 

Алексей Клочков, изпълнителен директор на Mobile Business Group за регион Изток на Lenovo, и Владислав Иванов, мениджър „Смартфон и таблети“ за Югоизточна Европа на Lenovo

 

Стратегията в България се базира основно на комуникация. Компанията е извършила и сериозно проучване на пазара и по думи на домакините на срещата сериозно се вслушва в желанията на потребителите. Началото ще бъде дадено с 10 модела, които към края на годината ще бъдат придружени от още телефони, включително и модели, които ще бъдат представени на IFA 2014. В тази втора фаза се очаква флагман, който успешно ще може да се противопостави на топ моделите от HTC, Samsung, Sony и всички големи производители. Според Клочков силните страни на Lenovo са непрестанната жажда за иновации, високотехнологичните устройства и сериозно портфолио от продукти, които да допаднат на различните типове потребители.

Владислав Иванов изрази сериозната амбиция Lenovo да достигне двуцифрен процентен дял на българския пазар още до края на първото тримесечие на следващата година. Това, разбира се, е срок, породен от сериозна амбиция, но реално може да се постигне след около година. Ще е интересно да проследим дали компанията ще се справи само след 6 месеца с това начинание. Иванов даде за пример официалното навлизане на Lenovo таблети в България. Първоначално скептицизмът е бил сериозен, тъй като продуктите не са били много, но компанията се изкачи до първа позиция.

 

Един от последно представените модели на Lenovo - Vibe Pro Z2 Pro е фаблет с 6-инчов дисплей (1440 x 2560 пиксела), 3 GB RAM, 4-ядрен процесор Snapdargon 801

 

Lenovo има договор и с трите оператора, като може да има известна разлика в широчината на портфолиото. Очакват се и интересни модели с две SIM карти. Освен при операторите потребителите ще открият смартфоните и на рафтовете в Технополис, Техномаркет и Зора. Очаква се апратите да покриват всеки ценови клас, а един определен флагман ще бъде пуснат на нашия пазар със сериозна отстъпка в цената, но повече подробности ще можем да споделим към края на месеца. Друг важен елемент е оторизираният сервиз. Представителите на Lenovo споделиха, че вече имат договор с Булграм.

Една от последните теми беше свързана с Motorola, но там информацията е оскъдна, тъй като сделката още не е приключила. При въпрос за конкурентите от Xiaomi беше наблегнато, че те предлагат наистина добри устройства, но ще имат проблем с дистрибуцията извън азиатските държави. Компанията предприема излизане на руския пазар, но то все още не е започнало и е рано да се коментира. Основният проблем може да дойде от операторите, тъй като в момента през тях преминават между 70 и 80% от продажбите на мобилни телефони, а това може да е проблем за производителите на Mi4. Въпреки това Владислав Иванов заяви, че Lenovo не се притеснява от конкуренцията.

Тагове: