Gallery "1696"
Мрежовите оператори могат да подслушват разговорите на абонатите и да прихващат техните SMS съобщения, като събраната информация се предоставя на рекламодателите, съобщи The Times Online. Те от своя страна ще използват данните, за да рекламират в мрежите на мобилните оператори. Подобна услуга ще бъде активирана само със съгласието на потребителите, уточнява медията. Абонатите пък ще получават по-изгодни тарифни планове.
Motorola и други компании са разработили технология за сканиране на съобщенията, която заедно с информацията от телефоните с GPS позволява да се определя мястото на абоната, но също и съдържанието на разговорите. Според представител на компанията, технологията все още се намира в процес на разработка. Към момента тя може да се прилага при текстови съобщения, а в бъдеще се планира търсене и в гласовите разговори.
По данни на Berg Insight, през 2007 година разходите за мобилна реклама ще достигнат 0,8% от общия обем на цифровата реклама, а през 2012 година - 7,5%. В стойностно изражение, пазарът на мобилна реклама ще достигне 11,35 милиарда долара през 2011, прогнозира Informa Telecoms & Media.
Коментари (0)