„Българска телекомуникационна компания" АД е предприела действия по въвеждането на мерки за прозрачност на тарифите за ползването на услуги за роуминг на данни. Тези мерки за прозрачност ще се прилагат от първи март 2010 г. и се изразяват в две основни насоки.
VIVACOM автоматично ще преустановява услугите за роуминг на данни при достигане на границата от 115 лева. След достигане на тази финансова граница потребителят може да продължи ползването на услугата, след като e заявил желанието си за това. Процедурата за продължаване на ползването на услуги за роуминг на данни е изпращане на кратко текстово съобщение (SMS) на номер 2222 без текст. ще припомним, че миналата седмица и Globul постави предварителен лимит 117,35 лв.(60 евро) за ползване на услуги за пренос на данни в роуминг в държавите от Европейския съюз.
С оглед проследяването на сметката за ползване на услуги за роуминг на данни, VIVACOM безплатно ще предоставя информация на клиентите си при достигане на 80% и съответно достигане на 98% от лимита от 115 лева. След достигане на определения лимит всеки клиент на VIVACOM може да продължи ползването на услугата чрез изразяване на изрично съгласие за това. В помощ на клиента VIVACOM ще изпраща още едно допълнително съобщение, с което уведомява клиента, че е достигнал 100% от финансовата граница от 115 лева.
В допълнение всеки абонат или потребител в роуминг, намиращ се в страна от Европейския съюз, може да се свърже с телефонния център за обслужване на клиенти на VIVACOM на безплатния телефон за информация +35987123. Информация за ползването на услуги за роуминг на данни в Европейския съюз може да бъде получена и в центровете за обслужване на клиенти на VIVACOM и на безплатния телефон 123.