Новият Opel Astra явно владее изкуството за предсказване на събития или да променя човешки съдби по разположението и влиянието на звездите. Защото той самият е една звезда. Поредната от съзвездието на Opel. Новата Astra не само e продължение на най-популярния модел на Opel от масовия С клас автомобили, но има нелеката задача да се привлече част от клиентите на най-титулувания в този напрегнат сегмент Volkswagen Golf. Четвъртата генерация на Astra притежава всички инструменти да спечели сърцата на мнозина, още повече, когато идва на силно конкурентна за сегмента цена. За добиване на по-пълни впечатления от модела представителството на Opel за България организира своеобразен тест, в който Astra се представи повече от блестящо. Като истинска звезда.


Великолепна визия

Сравнявайки новата Astra със старата 3-а генерация, трудно бихме открили някаква прилика. Това е така, защото в новия автомобил е заложено на дизайн, в който общите черти с автомобила за 2009-а Insignia са повече от очевидни. Така колата изглежда просто великолепно, излъчва изискан стил и стъпила на база, по-голяма със 71 милиметра от предшественика си, предлага пътно поведение и комфорт, типични за по-висок клас автомобили.

Елегантните пропорции създават мощна, устремена напред странична линия със стръмно наклонено челно стъкло и снижаваща се назад линия на покрива, добавяйки вдъхновяващи нови моменти в класическия хечбек формат. Силно впечатление правят елементите, придаващи спортен и агресивен вид на предницата, в която се откроява радиаторната решетка и дневните LED светлини около фаровете. В салонът изкристализира чувството за простор и бизнес-стил. Правят впечатление използваните качествени материали, цялостното премиум излъчване и модерната визия. Но само на пръв поглед.

Масивната централна конзола,обсипана с индикатори и бутони за управление на климатичната инсталация, за навигацията и аудиосистемата, и широките дръжки от вътрешната страна на вратите леко ограничават свободата на движение на пътуващите отпред. Добрата новина тук обаче е, че в джобовете на предните врати има толкова голямо пространство за малки предмети и вещи, че спокойно се побира бутилка от 1.5 литра. За съхранение на различни дреболии от лявата страна на волана има скрито малко долапче, в подлакътника – задължителният тайник, а под предната дясна седалка – чекмедже със забележителен обем.

Отзад пространството за пътниците е типично за този клас автомобили. За по-високите пътници е желателно предните седалки малко да се преместят напред, но пътуване от 200–300 километра без почивка не внася никакъв дискомфорт и умора. Освен нарасналото междуосие салонът е пораснал с 50 мм и във височина спрямо предшественика. Багажникът притежава обем от 370 литра, а при сгъване на облегалките на задните седалки мястото за товар нараства на 1235 литра. Като опция за Astra се предлага атрактивният скриващ се в задната броня вграден багажник за велосипеди.


Богата гама от двигатели

Новата Astra се предлага с много силна гама от задвижващи агрегати, като по този начин покрива изискванията и очакванията на огромна част от желанията на потребителите. Двигателите са осем – четири бензинови и четири дизелови – и покриват мощностния диапазон от 100 до 180 к.с. Всичките отговарят на нормите на стандарта Еuro V. Емисиите на отделяния въглеродeн диоксид са редуцирани с 12% спрямо двигателите от 3-ата генерация на модела. Astra се предлага с механични скоростни кутии с пет и шест предавки, както и нова автоматична с шест скорости, даваща възможност за ръчна смяна.

Използвани са напълно нови предно и задно окачване, рефлектиращи върху поведението на пътя. Колата вози изключително комфортно, стабилно и безшумно, като прави впечатление липсата на крен при преминаване през по-острите завои. Заслуга имат новите амортисьори от интелигентната електронна система на окачването Opel FlexRide, адаптиращи се към стила на шофиране, както и увеличената с 56 мм следа отпред и със 70 мм отзад. Воланът е електрически, с променливо усилие и предавателно число според скоростта на движение. Това създава една сигурност на управление дори при скорости, близки до граничните за колата. А динамичните й възможности са големи – с най-мощния мотор в гамата (1.6 турбо, 180 к.с.) колата се ускорява до 100 км/ч за по-малко от 9 секунди.

По-малкият изцяло нов турбодвигател с работен обем 1.4-литра генерира максимална мощност 140 к.с. Той замества атмосферния 1.8-литров мотор, като предлага с 14% по-висок въртящ момент от своя предшественик (200 Нм). Средният разход на гориво на дизеловите двигатели възлиза на 4.6 л/100 км, а при бензиновите агрегати - 6.1 л.


Hi-Tech ekстри

В Astra всеки може да открие онези благини на високите технологии, по които се е прехласвал от салоните на големите лимузини. Освен системата на окачването Opel FlexRide, предлагаща на водача избор между три различни режима на шофиране – стандартен, Sport и Tour, Astra-та предлага биксеноновите адаптивни светлини Advanced Forward Lighting (AFL+), менящи интензитета си и фокуса на светлинния сноп в зависимост от условията на пътя, и системата Opel Eye, разпознаваща пътните знаци. Стандартната екипировка включва обичайните системи за сигурност, гарантиращи високо ниво на пасивна и динамична защита на пътуващите. Целият този пакет донесе на модела заслужените 5 звезди от краш тестовете на Euro NCAP.

* * *

Текст: Красимир Владимиров
Материалът е от мартенския брой на списанието.

Тагове:
Още от Tech