Според последната статистика на Kantar Worldpanel пазарният дял на Android е нараснал със 7.1% до 75.6% във водещите пет страни - Великобритания, Германия, Франция, Италия и Испания. В Китай операционната система отчита ръст от 6%, достигайки 77%, докато в САЩ пазарният дял вече е 65.5%, което е увеличение със 7.3%. 

Анализаторите твърдят, че ръстът на пазарния дял на Android не идва само от един или двама производители, а от различни брандове и екосистеми, които варират спрямо региона. 

От друга страна Apple не се справя толкова добре. Компанията отчита спад от 20.2% до 18.9% пазарен дял в Европа. Оказва се, че 3.3% от новите Android потребители идват от iOS. В Китай пазарният дял на Apple пада от 26.1% до 21.1%. Важно е да се отбележи, че това тримесечие не включва продажбите на iPhone SE, които може да откраднат пазарен дял от Android. 

Най-зле се справя Microsoft с 5% спад в продажбите на Windows Phone на годишна база. 

Увеличеният пазарен дял на Android в САЩ идва от Samsung, Motorola и LG, твърдят още анализаторите.

Прочетете: Samsung вече ъпдейтва масово Galaxy Note 4 до Marshmallow в Европа

Тагове: