Днес Mozilla пусна нов рекламен блокер за iOS, наречен Focus. Той е предназначен да даде на потребителя по-задълбочен контрол над това, което иска да блокира. Приложението е заимствано от черния списък Disconnect.me, браузър добавка, която поддържа списък от 5000 тракери, включително много, свързани с рекламни мрежи.

Focus също така ще засича и нови следящи машини в движение, като използва евристични методи за идентифициране на всяко съдържание. Приложението ще работи само със Safari заради начина, по-който iOS 9 управлява блокерите на съдържание, но Mozilla се надява Apple да отвори системата в идните месеци, което ще позволи на потребителите да комбинират Focus и с мобилния браузър Firefox.

И все пак новото приложение е забележителен ход за компания, която е твърдо против проследяването в мрежата. Mozilla е водещ застъпник за стандарти като Do Not Track и последователно критикува разпространението на тракери в интернет. В същото време рекламните блокери са обект на критика от издателите, защото те са притиснати да отиват в по-малко отворени платформи, управлявани от Apple и Facebook.

Можете да изтеглите Fоcus от App Store тук.

 

Прочетете още: 70% от използвания интернет е за стрийминг на видео и музика 

Тагове: