iOS потребителите със сигурност са се сблъсквали със стотици прозорци "Rate This App". В тях разработчиците буквално молят потребителите да дадат оценка на приложението им, за да го издигнат по-високо в класациите на App Store.
Това е важно за тях, тъй като увеличава шанса за повече продажби, но е обидно за потребителите. Подобни прозорци са досадни, прекъсват задачите, с които сме се захванали и в огромен процент от случаите не водят до така желаното потребителско ревю. Още по-неприятно е, че някои приложения нямат опция за перманентно изключване на подканването.
Марко Армент, един от създателите на Tumblr и баща на Instapaper, споделя своето мнение по въпроса в блога си. Мнозина разработчици и потребители се надяват Apple да открие генерално решение за проблема, но се оказва, че такова не съществува. Компанията не може да разбере кои приложения носят подобен код, а авторите им могат да го внедрят така, че въпросът да не се появява по време на тестване от Apple. Правило 5.6 на App Store гласи, че "приложенията не могат да изпращат пуш нотификации с реклами, промоции или директен маркетинг". Въпреки това огромна част от приложенията в App Store прави именно това. Apple може да блокира нарушаващи правилото приложения индивидуално, но това е твърде сложен и продължителен процес.
Дори потребители да да изпращат оплаквания, това не би било достатъчно. Разбира се, ако искате да "накажете" разработчика, може да му дадете ревю с една звезда.