На 26 март се състояха финалите Imagine Cup България за 2013 г. Състезанието за софтуерни проекти, разработени от ученици и студенти, имаше три категории – Иновации, Игри и Социално-отговорни каузи, като най-много отбори се състезаваха в категорията Иновации. След направени от екипите презентации, журито на конкурса излъчи победителите във всяка една категория, след което сред тримата финалисти избра и отбора, който ще ни представи на Световните финали в Петербург.
Кагегорията Иновации бе спечелена от наистина иновативия проект Creating Genres, базиран на HTML 5. Той представлява онлайн среда, в която всеки сам, без никакви специални познания по програмиране, може да създава свои собствени игри. Проектът предполага и възможност за създаване и продаване/купуване на нови графични обекти за игрите.
Участниците демонстрираха идеята си с голяма степен на завършеност и буквално за минути създадоха работеща игра.Освен наградата в категория Иновации, този проект получи и наградата на Медийното жури, съставено от 9 журналисти с опит в областта на информационните технологии. Представителите на медиите оцениха идеята дори най-малките ученици да могат да участват в нещо забавно като създатели, а не само като потребители.
Категорията игри бе спечелена от друг проект, насочен към поощряване на физическата, а не само виртуална активност на любителите на игрите. Играта Umbra, също с голяма степен на завършеност, развива идеята за базирана на геотагинг игра, в която обекти от реалния свят имат свои проекции във виртуалния свят и за да достигнеш до обект от играта, трябва да стигнеш физически до обекта от реалността. Например академията на Teleric , където се провеждаха презентациите, в играта може да бъде библиотека за нови магически умения, които играчите имат шанса да придобият.
Медийното жури бе буквално разделено на две между тези два проекта и въпреки че в крайна сметка избра Creating Genres, ние дадохме поощрителна награда на екипа на Umbra – едногодишен абонамент за списание HiComm на всеки от членовете му.
Категорията Социално-отговорни проекти бе спечелена от разработката Vertigo, която ще стимулира шофьорите да спестяват гориво. Проектът стартира като приложение за Windows Phone телефони в комбинация с допълнителен OBD (onboard data) елемент за автoмобили и ще дава съвети за подобряване на техниките за шофиране в реално време. Това се оказа и финалният избор на журито за световните финали, с аргументацията, че има най-голям шанс скоро да се превърне в пазарно реализиран проект.
Ето и членовете на журите и трите екипа финалисти
Жури:
- Ивелин Моллов, победител в Imagine Cup България през 2011 г
- Мартин Кулов, няколко години по ред е български представител в журито на световните финали на Imagine Cup, специалист в Майкрософт технологии и MVP (Most Valuable Professional);
- Габриел Добрев, CEO на Haemimont Games, най-голямото студио за разработка на игри за xbox у нас.
Creating Genres:
Трайко Динев
Никола Димитров
Vertigo:
Николай Архангелов
Дамян Петев
Мартин Стоев
Деян Камбуров
Umbra:
Александър Брестнички
Ангел Радоев
Виктор Лалев
Даниел Стаменов