През 2018 г. емблематичната марка Panasonic отбелязва своя 100-годишен юбилей. Компанията отдели специално внимание на този етап от своето развитие по време на тазгодишното издание на традиционната си годишна конференция Panasonic Convention в Палма де Майорка, Испания.

За да отбележи създаването и прилагането на своите значими иновации, допринасящи за подобряване живота на хората и обществото през изминалите 100 години, Panasonic покани над 2000 гости. Главният изпълнителен директор на Panasonic за Европа Лоран Абади представи визията на компанията за бъдещето и как тя ще допринесе за създаването на „По-добър живот, по-добър свят“.

Представените нови продукти и решения на конференцията изразяват високия потенциал и новаторската мощ на Panasonic. Сред тях са първите LED телевизори на Panasonic, поддържащи технологията за динамични метаданни HDR10+, висококачествените гласово контролирани Hi-Fi системи и значими нови попълнения в портфолиото на цифровата фотография на Lumix G. Нови модели тримери за брада и епилатори разширяват вече популярната продуктова гама за лична грижа и красота, а в сферата на малките кухненски уреди присъства нова микровълнова фурна от серията Slimline с голям работен обем и прототип на нова хлебопекарна за приготвяне на вкусни и здравословни хлебни изделия.

И тази година на посетителите на Panasonic Convention беше представена широка гама иновативни продукти в областта - от интегрирани и свързани бизнес решения до системи за климатизация. Нещо повече, Panasonic създаде изцяло нов отдел, който разработва и предлага модерни технологични решения за търговски центрове и площи.

От създаването на компанията до сега светът се е променил неузнаваемо, но принципите на Panasonic не са. Компанията Panasonic е създадена през 1918 г. от Коноске Мацушита. Тогава Panasonic представя усъвършенстван електрически щепсел. Малко по-късно е разработена и двойната разклонителна фасунга, която позволява едновременно захранване на електрически крушки и електроуреди от един източник. Сами по себе си идеите може би не са изглеждали големи, но тези продукти са създали ново измерение на комфорт и възможности за потребителите, като са можели например да гладят ризата си при включено осветление.

Panasonic се гордее с много свои първи продукти и технологии, създадени и прилагани през 100-годишната история на компанията като:

• 1927: Panasonic представя първия си домакински електроуред – електрическа ютия;
• 1937: сешоарите на Panasonic са станали любими на потребителите в цял свят още от представянето на първия модел на компанията;
• 1952: Panasonic представя първия си телевизор;
• 1958: Panasonic представя първия си климатик за отопление;
• 1965: Panasonic представя първия си продукт с марката Technics;
• 1977: Panasonic комбинира конвекция и микровълнова фурна;
• 1982: Panasonic представя първата си потребителска видеокамера и портативен рекордер;
• 2008: Panasonic представя Lumix G – първия в света безогледален фотоапарат със сменяема оптика, който драстично променя фотографията;
• 2018: Panasonic внедрява гласов контрол при автомобилните си системи за забавление.

Стъпвайки на историческото си наследство, компанията уверено гледа в бъдещето. Пример за един от тези новаторски проекти е интелигентният град Fujisawa SST (Smart Sustainable Town). Този проект е предназначен да осигури на жителите интелигентен, свързан и устойчив начин на живот. Tsunashima е друг проект за интелигентен град, в който Panasonic играе водеща роля. Идеята при Tsunashima е частните предприятия и местните власти да работят съвместно за създаването на устойчив град, който включва например водородна станция, модерен търговски център и изследователски център на голям международен производител на смартфони и таблети. Очаква се градът да бъде завършен тази година, за да съвпадне с годишнината от основаването на Panasonic. Като част от този проект Panasonic се фокусира върху подобряването на безопасността и сигурността и намаляването на потреблението на енергия и вода.

Тагове:
Още от Social