
С появата си социалните мрежи са основен фактор за промяната на отношенията между компаниите и техните клиенти, изграждането на брандовете и свързването им със света посредством интернет. Има организации, които участват с желание в социалните мрежи като начин да натрупат дълготрайни ползи в маркетингов план. Предлагаме ви пет съвета на специалистите от Сиско, които ще ви помогнат да защитите компанията си от потенциалните рискове, свързани с употребата на социалните мрежи.
Капаните на социалните мрежи
Ако подцените революцията на социалните мрежи като ключова комуникационна връзка, може да се сблъскате с няколко основни капана:
Злонамереният код на сайта на социалната мрежа или в мобилните приложения, свързани с него, включително в реклами на трети лица, може директно да хакне мрежата ви. Социалните мрежи като например Twitter са особено уязвими за този тип хакване заради скъсените URL, които измамват потребителите да посетят злонамерени сайтове.
Malvertising, или подвеждащата реклама, се открива дори и в социалните мрежи с добра репутация в интернет пространството. Обикновено това са линкове към злонамерен софтуер и са поместени сред много реклами – място, което се възприема като сигурно от потребителите.
Social engineering е действие, при което някой извлича информация от компютъра ви, за да влезе в системата, вместо да разбива самата система. В социалните мрежи това е изключително лесно, тъй като там хората са по-склонни да споделят личната си информация, отколкото когато се срещат с някого лице в лице. Това се превръща в предпоставка служителите да споделят частна и конфиденциална информация през социалните мрежи.
И накрая, ако във вашата компания служителите нямат строги правила на работа по отношение на интернет и са оставени да действат, ръководени от собствената си преценка за поведение и дейности онлайн, то е възможно да не са запознати достатъчно добре с потенциалните последствия от ползването на социалните мрежи.
Как да смекчите рисковете според специалистите на Сиско
Средствата за управлението на безопасността при комуникация чрез социалните мрежи са сложни и постоянно се развиват. За да помогнете на вашата организация да се защити по-добре, можете да вземете предвид следните препоръки.
1. Запознайте се с правилата за личните данни на социалните мрежи. По този начин ще можете по-пълноценно да информирате потребителите за това, как се използват личните им данни.
2. Чести ъпдейти на приложенията на потребителите за браузъри, антивирусен софтуер и уеб приложения, като Adobe® PDF Reader, Flash® Player, Apple QuickTime, Windows Media Player, RealPlayer, and JavaScript, помагат при справянето с опасностите в уебсайтове, които разпространяват злонамерен код и малуер на посетителите им.
3. Вградете безопасността в системата си като начин за защита във и извън периметъра на мрежата ви.
4. Създайте правила на употреба. Създаването на правила за ползване на социалните мрежи е един от най-важните аспекти за намаляването на риска. Има много публично достъпни документи с подобна насоченост, които да ви помогнат да започнете (http://socialmediagovernance.com/policies.php). Те обаче трябва да отразяват фирмената ви култура, ценности и съществуващи разпоредби, като определят цели, стратегия за постигане на целите ви в социалните мрежи и помощта, която да изиграят служителите. Всяко правило за социалните мрежи трябва да предоставя ръководство за това, как да участвате ефективно, докато същевременно защитавате потребителите и организацията. Социалните мрежи имат няколко съществени позитивни аспекти като изграждане известността на търговската марка, продуктов маркетинг и комуникиране на новини за индустрията. В този смисъл правилата за ползване на социалните мрежи трябва да бъдат структурирани така, че споменатите позитиви да бъдат взети под внимание.
5. Обучавайте служителите си в духа на най-добрите практики, правилата за ползване и тяхната лична отговорност. След това, когато те се променят, обучавайте служителите отново. Инвестицията в това е единственият начин да се управлява все повече разширяващият се набор от инструменти в социалните мрежи и свързаните с тях рискове, като едновременно с това е ключов момент за усъвършенстването на корпоративните инициативи в социалните мрежи.