Вече сме в последните дни на тази година и пoгледът на повечето аналитични компании вече е насочен към новата 2013 година. Кои ще бъдат ключовите технологии и какво може да очакваме в най-близко бъдеще? Растеж на пазара за решения за работа с голям обем данни - това е една от прогнозите на аналитиците.

 

"Големите данни" (Big Data) - това ще е една от ключовите технологии за 2013 година според аналитиците отизследователската компания Juniper Research. Понятието "Големи данни" говори за огромни обеми от структурирани и неструктурирани данни, получени от различни източници, включително датчиците от смартфоните, мобилните приложения, социалните мрежи и т.н.Тези данни може да се използват като решения на ред задачи за конкретни предприятия, например, онези изучаващи навиците на потребителите,както и за решения на глобалните проблеми, пред които е изправено човечеството.

"През 2012 година не само ще станем свидетели на растящият обем цифрова информация, но и ще видим значително повишаване на търсенето на практически аналитични решения", смятат от Juniper Research. Все пак, експертите предупреждават, че продажбите на такива решения може да бъдат ограничени в някои страни заради по-строгите изисквания към частния живот и защитата на информацията. "Големите данни", които би трябвало да се превърнат в голям бизнес, оглавяват списъка в прогнозите на Juniper Research за 2013 година. Освен тях, в следващата година според анализаторите ще станем свидетели и на голям брой анонси в сферата на "електрониката за носене", онази, която се вгражда в дрехите и дори в бельото. 2013 година ще е годината на анонсите, според Juniper Research.


Ето кои са топ 10 от предвижданията на компанията за 2013 година:

1. Big Data ще се превърне в голям бизнес

2. "Електроника за носене": година на анонсите

3. По-нататъшно развитие на моделите BYOD (Bring Your Own device - донесете собственото си устройство)

4. Активно прилагане на мобилните технологии в търговията на дребно

5. Хибридни решения Wi-Fi + LTE от мрежовите оператори

6. Мобилните устройства ще станат център за комуникацията

7. Година на Microsoft

8. Постоянен потребителски опит за всички устройства

9. Нови форм-фактори на пазара на смартфоните и таблетите

10. Развитие на пазара на социалните игри