Алгоритъм с изкуствен интелект наскоро управлява тренировъчния самолет VISTA X-62A на Lockheed Martin за повече от 17 часа. VISTA (което означава Variable In-flight Simulation Test Aircraft) може да използва софтуер за симулиране на работните характеристики на други самолети. В този случай вместо това той имитира човешки пилот на боен самолет.
Полетът се проведе по време на тестов период през декември. Това е първият път, когато AI е ангажиран по такъв начин на тактически самолет, казват от отбранителния гигант Lockheed. Целта е платформата да се използва за тестване на проекти на самолети, които могат да летят автономно.
„VISTA ще ни позволи да паралелизираме разработването и тестването на авангардни техники за изкуствен интелект с нови дизайни на превозни средства без екипаж“, заявява в изявление директорът на изследванията на училището за тестови пилоти на военновъздушните сили на САЩ (USAF TPS) д-р М. Кристофър Котинг. „Този подход, съчетан с фокусирано тестване на нови системи за превозни средства, докато се произвеждат, бързо ще развие автономността на платформите без екипаж и ще ни позволи да предоставим тактически подходящи способности на нашия военен изтребител.“
Подразделението на Lockheed работи с авиационната компания Calspan за изграждането на VISTA за TPS на USAF във военновъздушната база „Едуардс“ в щата Калифорния. Освен всичко друго програмата VISTA е използвана за разработване на виртуален хедс-ъп дисплей (HUD) и система за въвеждане на гласови команди за F-35 Lightning II.
USAF наскоро обнови VISTA X-62A с алгоритъма за следване на модела на Lockheed и система за автономно управление на симулацията. Когато са интегрирани, тези системи помагат на VISTA да извършва усъвършенствани полетни тестове, които използват автономността и AI капацитета.
Снимка: US Air Force/Lockheed Martin