От две години насам възстановената от гиганта VW марка Bugatti гъделичка интереса на медиите и най-богатите почитатели на автомобилите с новия си супер автомобил – Galibier. Луксозният флагман на марката, или по-скоро концепцията, от която започна развитието му, беше представена през 2009 г., а оттогава насам компанията се занимава основно с коригиране на информация за автомобила. Все пак Galibier беше показан на Автомобилното изложение в Женева през 2010, а през октомври 2011 от Bugatti признаха, че най-вероятно пазарната премиера на уникалното возило ще се отложи за 2015 г. Galibier трябваше да тръгне към малцината си клиенти – 150, за да сме по-точни – през 2013-а, но компанията няма да успее да се справи с този срок.


За какво става въпрос?

През 2009 изпълнителният директор на Bugatti Франц-Йозеф Пафген нарече Galibier „най-ексклузивния, елегантен и мощен седан в света”. Звучи ли ви познато? Не? Значи сте пропуснали сагата около появата на бял свят на „най-ексклузивния, елегантен и мощен спортен автомобил в света” – Veyron, настоя­щото изделие на Bugatti, чието производство е към края си и което по подобен начин накара цял свят да го чака да влезе в серийно производство. Ако тази израз въобще може да се използва за съживената марка Bugatti.

С подобни суперлативи е описван и супер автомобилът, създаден от Еторе Бугати през втората половина на 20-те години на миналия век – Royale. Легендата от времето между двете войни се задвижва от 8-цилиндров редови двигател с обем над 12 литра и Royale е по-голям и по-тежък от най-големия модел на Rolls-Royce. Единственият проб­лем, с който се сблъсква Еторе Бугати, е, че по това време – в края на 20-те години – в Европа супер луксозните и супер скъпи автомобили не се търсят кой знае колко. Той планира да произведе 25 бройки от Royale, но се оказва, че получава поръчки само за шест, от които до днес са запазени едва три. И Royale е един от най-редките и скъпи автомобили в историята.

 



 


Уроци на историята

Такава би трябвало да е и съдбата на Galibier, при който обаче беше отчетен един много важен исторически урок. Супер автомобилите трябва да бъдат разработвани точно когато изглежда, че няма смисъл от тях – насред поредната икономическа криза. За да може излизането им на пазара за съвпадне с неизбежния период на икономически подем, който идва след всяка криза. Тогава продажбите са по-добри от всякога. Но със закъснението, което Galibier вече натрупа, изпълнението на тази рецепта става малко съмнително.

Какво да очакваме от Galibier? Ексклузивност почти навсякъде – уникални като качество и цена материали, невероятна мощност – все пак става въпрос за двигателна формула, която много отдавна не се използва, но е символ на мощност и престиж – W-образен, 16-цилиндров двигател, който задвижва и четирите колела, а първоначално се смяташе, че мощността му ще е между 800 и 1000 конски сили, а по-късно стана ясно, че ще започва от 1000 конски сили. Бензинов двигател, който обаче ще може да работи и на биоетанол, така в Bugatti също поглеждат към зелената страна на автомобилостроенето. Концепцията на Galibier е да осигури удобно и бързо пътуване за 4 човека - пространството в купето и луксът няма да бъдат пестени.

 

Супер автомобилът с марка Bugatti ще има и серийни модели, които ще се предлагат за около 1.5 милиона евро за един автомобил. Да, Bugatti е само за богатите...


 

Без ограничения

Засега дизайнът на интериора е по-скоро ориентировъчен – максимално изчистени и опростени форми, а тапицериите са предимно от фина кожа и скъпа дървесина. Пред водача се мъдри голям LCD дисплей, а скоростомерът е позициониран в средата на арматурното табло – така и пътуващите отзад ще могат да следят скоростта на движение. Точно под него се намира друго интересно решение – часовник Parmigiani, който се вади от гнездото му и водачът може да го носи на ръката си. Отлагането на дебюта на Galibier обаче е свързано точно с промени по автомобила, които трябва да осигурят още удобство на пътуващите, налагането на някои нови насоки в дизайна, основно на интериора и вече споменатите промени в мощността на двигателя.

„Продължаваме с развитието на проекта – заяви шефът на Bugatti Automobiles Волфганг Дюркхаймер. – Но ще има много промени, особено що се отнася до дизайна, разликите с оригиналната концепция са сериозни. Промените ще са най-големи от средната колонка назад – ще има повече място за пътниците, малко нараства дължината на автомобила, а вече знаете, че мощността на двигателя ще се измерва в четирицифрено число. Естествено, като видите новия вариант на Galibier, ще го познаете, той има много общо с концепцията, но мога да ви кажа, че новият вариант е този, който аз подкрепям на 100 процента.”

Според най-спешните планове Дюркхаймер и екипът му трябва да представят серийната версия на Galibier на големите шефове на VW до края на 2011 г., а почти веднага след това трябва да дойде и серийното решение за производството на супер автомобила. Решението е важно, все пак става въпрос за цена от 1.5 млн. евро на кола. Ясно е, че продажбите няма да пострадат фатално от забавянето на модела, както стана и с Veyron, само се засилва напрежението. Но и това е етап от раждането на една легенда.

 

Тагове: