Rivian шокира индустрията, след като представи електрическия кросоувър R3 - по-малък и още по-достъпен електрически автомобил от R2. Но именно високопроизводителният R3X грабна вниманието на хората с модерен дизайн, наподобяващ емблематичните рали автомобили от миналото.
След като миналата седмица официално представи R2, главният изпълнителен директор Ар Джей Скариндж имаше момент, подобен на онова "още едно нещо" на Стив Джобс, разкривайки R3.
R3 е идеята на Rivian за среден електрически кросоувър с "още по-тесни размери и на по-ниска цена от R2". Скариндж направи още една крачка напред, като представи R3X - вариант с тримоторно изпълнение.
Скариндж заяви, че Rivian иска да вземе "всичко, което е въплътено" в R2, и да го постави в пакет с по-висока производителност. Той осигурява още по-динамични възможности при движение по пътя и извън него.
R3 на Rivian веднага намери почитатели в интернет, които сравниха дизайна му в стил хеч с оригиналния Volkswagen Golf (Rabbit) или с рали автомобил с хеч от 80-те години.
Според главния дизайнер на Rivian Джеф Хамуд, R2 е трябвало да "пренесе езика на нашата марка в по-малък и достъпен ценови клас".
Междувременно Хамуд иска да "разшири определението за това какво е Rivian" отвъд камионите и SUV автомобилите с R3. Това ще помогне на производителя на електрически превозни средства да се разшири на нови световни пазари като Европа. Rivian вече обяви плановете си да пусне R2 и R3 на международни пазари като Европа.
Главният дизайнер на Rivian заявява пред Road & Track:
"Задачата, която дадох на дизайнерския екип, беше следната: това трябва да бъде нашият соло рали автомобил". Хамуд обяснява: "Така на таблата ни с изображения имахме Delta Integrale и купето Audi Quattro от онази епоха".
Rivian приема резервации за R2 с депозит от 100 долара (150 долара за жители на Канада), който може да бъде възстановен. R2 ще се произвежда в завода на Rivian, щата Илинойс, от първата половина на 2026 г., а после ще последват моделите R3 и R3X на Rivian.
Снимка: Rivian
Виж още: Приложение от времето на Windows 95 се надсмива над очаквания супербъг Y2K38