![HUAWEI FreeBuds Pro 4 – Аудио-визуална естетика като никоя друга](https://hicomm.bg/uploads/articles/202502/78096/300-mainimage-huawei-freebuds-pro-4-audio-vizualna-estetika-kato-nikoya-druga.jpg)
Ferrari обмисля да сложи спирачка на крещящите персонализации, като възнамерява да въведе по-строги ограничения за персонализирането на спортните си автомобили от висок клас.
Главният изпълнителен директор Бенедето Виня е сигнализирал, че автомобилният производител може да въведе по-стандартизирани цветови комбинации и да ограничи прекомерните модификации в опит да запази престижния имидж на марката. Този ход идва в момент, когато Ferrari се стреми да балансира между персонализирането на клиентите и запазването на ексклузивността и препродажбената стойност на своите автомобили.
Компанията очевидно е забелязала ръст на екстравагантните искания, включително златни облицовки на огледалата и тематични винилови дизайни, които се отдалечават от традиционната естетика на Ferrari. Макар че персонализацията е основен двигател на приходите - допринася за около 20% от приходите на марката, - Виня даде ясно да се разбере, че някои персонализации могат да развалят репутацията на Ferrari. Той подчерта, че компанията няма да произвежда автомобили, които се отдалечават твърде много от внимателно подбраната ѝ идентичност.
Освен с определянето на по-строги параметри на дизайна Ferrari е известно и с това, че следи как се модифицират автомобилите след покупката. Компанията вече е издавала писма за прекратяване на дейността на собственици, които са направили неразрешени промени.
Един от най-известните примери е от 2014 г., когато музикантът Deadmau5 бе помолен да премахне стикери на тема Nyan Cat от своето Ferrari 458 Italia.
Други известни личности, сред които Джъстин Бийбър, са били включени в черния списък за бъдещи покупки на Ferrari заради модификации след продажбата, които компанията е сметнала за неподходящи.
Въпреки че персонализацията е ключова част от бизнес модела на Ferrari, марката се стреми да гарантира, че модификациите съответстват на нейната идентичност. Виня сравнява стойността на препродажбата на прекалено персонализираните Ferrari с опитите да се продаде футболна фланелка с чуждо име на гърба, като предполага, че прекомерната персонализация може да отблъсне потенциалните купувачи и да отслаби позициите на Ferrari на пазара на луксозни автомобили.
Снимка: Unsplash
Виж още: Ето защо ежедневното рестартиране на телефона ви е най-добрата ви защита срещу хакери