От доста време в социалните мрежи се говори за проблемни гарнитури на цилиндровите глави в двигателите на Ford Focus RS от 2016 и 2017 година. За първи път преди няколко месеца проблемът нашумя най-вече във форумите. Множество недоволни клиенти съобщаваха, че са чакали 6 седмици за резервни части. В крайна сметка производителят също взе отношение по темата и вече знаем какви мерки ще бъдат взети.
Всички коли, произведени между 3 август 2015 и 6 юли 2017 година, ще получат право на безплатен ремонт. Както се съобщава в публикация в Reddit, всички собственици ще получат уведомление, че техните автомобили имат право на нова гарнитура на главата. Всички двигатели ще бъдат тествани под напрежение и ако е нужно, заедно с гарнитурата ще бъде подменяна цялата глава.
Фактът, че всички двигатели ще получат нова гарнитура, независимо дали проблем се е проявил, говори за това, че твърденията, че “грешна” глава е монтирана в тези машини, всъщност може и да са верни. CarThrottle ни съобщава, че от Ford най-вероятно са монтирали във Focus RS глави за 2.3-литровия EcoBoost, ползван от Mustang. На практика и двата автомобила ползват този двигател, който е с малки разлики в главите в зависимост от модела. Оказва се обаче, че разликите са колкото малки, толкова и значими. Във версията на гарнитурата, която се ползва от Mustang, има дупка, която при Focus не трябва да съществува. Очевидно това води до изпускане на антифриз, което от своя страна води до повреда на главата.
Ето и официалното съобщение от производителя:
“На собствениците на Focus RS 2016-17 ще бъде предложена безплатна диагностика и ремонт независимо от гаранционния статус и пробега поради опасност от поява на бял дим от ауспуха и/или загуба на охладителна течност, причинена от проблем с гарнитурата на цилиндровата глава. Представителите на Ford ще тестват охладителната система, ще сменят гарнитурата на главата и ако е необходимо, ще сменят цилиндровата глава - безплатно за клиентите.”
Засегнатите собственици ще бъдат уведомявани за акцията от този момент нататък.