Cтoтици гepмaнcĸи coбcтвeници нa Моdеl Ѕ нa Теѕlа щe тpябвa дa въpнaт пoлyчeнaтa cyбcидия oт 4000 eвpo, cлeд ĸaтo ĸaтo дъpжaвнa aгeнция пpeцeни, чe тexнитe лyĸcoзни ĸoли ca твъpдe cĸъпи, за да ползват подобна преференция.
Федералното управление по икономика и експортен контрол, което предоставя субсидии при покупката на екологично чисти автомобили, изиска от клиентите на Tesla да възстановят на държавата премиите, получени за всеки закупен електромобил. Според ведомството заявената от калифорнийския производител цена на Model S не отговаря на критериите на държавната програма за насърчаване на екологичния транспорт, тъй като е над 60 000 евро.
Решението на регулатора слага край на споровете около обвиненията, че компанията на Илон Мъск се е възползвала неправомерно от програмата за стимулиране на продажбите на електромобили. Макар Tesla да намали цената на Model S до необходимите 60 000 евро, колата излизаше по-скъпо на клиентите заради начисляването на допълнителни 13 000 евро за пакет от екстри, от които не могат да се откажат.
Заради избухналия скандал Model S бе изключен от програмата за субсидиране само за да бъде върнат в нея през март.
Продажбите на електромобили в Германия се повишиха с 64 процента през първата половина на тази година, което постави страната на водеща позиция на пазара в Европейския съюз. В същото време обаче продажбите на Model S и Model X паднаха до трета позиция от началото на годината.