Honda може да хвърля поглед върху доходоносния споделен пазар на електрическа мобилност въз основа на нови патентни изображения, показващи очарователен малък вариант на електрически мотоциклет или скутер.

Компании като Bird, Lime, Veo, Tier и други пуснаха все по-интересни електрически скутери и електрически мотопеди, предназначени за споделено пътуване в гъсто населени градски райони. Докато стандартните скутери бяха първоначалните царе на споделената мобилност, електрическите им еквиваленти се наложиха като по-удобни и по-стабилни алтернативи.

Неотдавнашните патентни заявки на Honda за някакъв вид микроелектрически скутер показват, че компанията може сериозно да обмисля да навлезе на този пазар и да приложи своята производствена мощ към вече конкурентното пространство. Ранните патентни заявки и техните чертежи показват малък електрически скутер или мотоциклет, предназначен да превозва един ездач за кратки градски пътувания.

Малките колела и рамка създават миниатюрно двуколесно превозно средство, което по същество е изградено около голямата си батерия.

Все още нямаме никакви технически подробности относно двигателя или батерията, но това може да е възможност за Honda да използва своята батерия Mobile Power Pack. Компанията се надява, че нейният дизайн на батерията, който много прилича на копие на Gogoro, може да се превърне в широко приет стандарт за сменяеми батерии за мотоциклети и скутери.

Малкият електрически скутер на Honda използва подвижни колчета за крака в стил мотоциклет, които също крият тайна под повърхността си. Те идват с дизайн, който може да се захване за други скутери, създавайки вариант за много превозни средства в стил робот Transformer.

В изображението на четирите скутера от патента ездачът ще седне на водещия скутер и неговите подавания на газта и управлението ще се прехвърлят към всички скутери в групата. Всички двигатели ще се задействат, за да осигурят мощност, но входовете на кормилното управление на най-предния скутер ще доведат до увеличаване или намаляване на мощността на двигателя на вътрешния и външния скутер като тип векторизиране на тягата или управление на резервоара при завои.

Идеята е, че когато скутерите трябва да бъдат препозиционирани из града, много от тях могат да бъдат преместени наведнъж от един оператор, управляващ цялата група, вместо да се нуждаете от камион или ван, за да ги преместите.

Не за първи път виждаме малки електрически скутери със сгъваеми дръжки и рамка, която до голяма степен е там, за да държи две колела и седалка върху масивна батерия. Подобен дизайн има при Voro Motors Roadrunner, който е електрически скутер със скорост 54 км/ч с двойни двигатели за задвижване на всички колела.

Дизайни като тези може да изглеждат глупави, но всъщност предлагат сериозна полза. Малките и леки конструкции поддържат същата, а понякога и по-голяма скорост като електрически велосипед, но в много по-малък дизайн. Сгъваемото кормило дори означава, че те могат да бъдат поставени на задната седалка на кола или поставени под маса, без да заемат много място.

Снимка: Unsplash

Виж още: Тази държава иска 2 милиона е-мотори по улиците си в следващите три години