Всички вече се настроихме за финала на 2018 година. За автофеновете обаче идването на края на дадена година означава и идването на последното голямо изложение – това в Лос Анджелис, Калифорния. А с какво са известни Щатите? Правят всичко много голямо и мащабно. Това е основната причина погледите на целия автомобилен свят да са приковани в Златния щат, а ние ще ви разходим из LA Convention Center, за да разгледаме заедно новостите от най-популярните компании. Да започваме!
Може би един от най-интересните експонати на изложението е Audi e-tron GT Concept. Това ще е алтернативата на Porsche Mission E, доставена от партньора Audi. Изящно купе с четири врати и изцяло електрическо задвижване. Характеристиките на модела не отстъпват по нищо дори на Tesla Model S, като от Audi споделят за очаквано ускорение от 0 до 100 км/ч за 3.5 секунди. Батерията с капацитет от 96 kWh ще поддържа бързо зареждане с устройство с мощност 350 kW. Това означава, че батерията на e-tron GT ще се зарежда от 0 до 80% за 15-20 минути. Тази красота ще се появи на пазара през 2020 година.
Другият топ модел на щанда на Audi е новият R8. Фейслифт версията на немската супер кола запазва атмосферния V10 двигател, но мощността вече е 570 к.с. Тенденцията за допълнителна Performance версия е последвана и от Audi. Но как да им се сърдим, като си представим Audi R8 Performance с 620 к.с. зад гърба на водача?
При BMW е не по-малко интересно, дори напротив. За първи път официално е изложен BMW X7. Това е най-големият кросоувър, който са правили от BMW. X7 ще бъде директен конкурент на Mercedes-Benz GLS и Range Rover. И не е само най-големият, но и най-луксозният, като споделя технологии с Rolls-Royce Cullinan.
Дългоочакваната нова 3-та серия вече е представена официално с модела M340i. Той ще бъде на пазара в Европа още през юли догодина. Под капака му седи подобрен 6-цилиндров редови мотор с 3000 куб.см обем и 375 к.с. Тази по-голяма мощност е постигната с новоразработени турбокомпресори и горивни инжектори с по-високо налягане. Моделът е “загрявка“ преди появата на новото М3, която се очаква да се случи догодина.
Все едно това не е достатъчно, та BMW представи и кабрио версия на новата 8-а серия, а също и Vision iNEXT. Последният загатва за широко SUV с автономни функции от трето ниво и разбира се, изцяло електрическо задвижване. Серийна версия на този концепт няма да видим поне до 2021 година.
Другото попълнение на голямата немска тройка, Mercedes-Benz, заложи на своите спортисти. “Звездата“ представи фейслифт версия на AMG GT, която включва повече козметични подобрения, като LED светлини отвън и нова инфотейнмънт система отвътре. Отговорът на Merc за Porsche GT3 RS не закъсня и на бял свят се появи AMG GT R Pro.
От него няма да видите много по-големи цифри от тези при стандартния AMG GT R, но това е защото тази лимитирана серия е ориентирана повече към пистово пилотиране. Производителността там ще дойде от регулируемото окачване, олекотените торсионни греди и други. Присъстват много карбонови части, както и нови аеродинамични елементи за повече сцепление. В Европа автомобилът ще се предлага с “пистов пакет“, който включва стоманена тръбна клетка, пожарогасител в купето и други.
Porsche от своя страна представи ново 911. Легендарният спортен модел сега е по-дълъг и по-широк, а инженерите на немската компания споделят, че са работили по колата с една-единствена логична цел – да бъде по-добра от предния модел. Базата на новия 911 е разработена така, че да позволява електрификация. Въпреки това най-вероятно ще видим електрическо 911 поне след четири години.
От Toyota се включиха в партито с обновен Prius. Запазвайки специфичния си стил, емблематичният електромобил показва модернизирани светлини както отпред, така и отзад. Предната броня също е обновена, а интериорът не изостава. Голямата новина е, че Prius ще се предлага със задвижване на четирите колела и в Европа. Продажбите на фейслифт версията на модела ще започнат през 2019 година.
Последвайки мащабната рекламна кампания с подобряването на рекорда за изкачване на Пайкс Пийк с електромобил, VW представи електрически микробус в същия дух. I.D. Buzz Cargo e вдъхновен от ретро бусчетата на Volkswagen, но има всички елементи от стила на шампиона I.D. R. Каква по-добра комбинация?
Най-интересното на щанда на Mazda е четвъртото поколение на Mazda 3. Това е първият автомобил от японската компания, който ще използва новите й двигатели SkyActiv-X. Линиите на автомобила следват визията на концептуалния Kai, който видяхме още миналата година.
Субкомпактното SUV на Kia, Soul, също получи обновена версия. Това е третото поколение на електромобила, а в Европа ще го видим в средата на следващата година. Пробегът му с едно зареждане на батерията не е потвърден, но се очаква да е над 480 км.
Hyundai от своя страна избра правилното изложение, за да представи флагмана на своята SUV линия. Седящ над Santa Fe в кросоувър гамата на корейската компания, Hyundai Palisade има осем места и е готов да конкурира семейните автомобили на Ford отвъд океана.
От Jeep също имат своето “американско предложение“ в лицето на пикапа Gladiator. Той има 290 к.с., възпроизведени от 3.6-литров V6. Товароносимостта на Gladiator е 3.5 тона. В Щатите ще се продава още през следващата година, а в някои региони на Европа ще е наличен година по-късно.
Освен нови модели от популярни компании, в ЛА има и нови производители. Освен американско, на изложението има и китайско присъствие.
Локалният стартъп Rivian представи цели два модела, правейки сериозна заявка за конкуренция на Tesla. Rivian R1T е 5.5-метров пикап с 4 електромотора и 14000 Nm въртящ момент. Ускорението от място до 100 км/ч ще става за 3 секунди, въпреки внушителната маса на машината от 2.6 тона. Rivian R1S пък е широк 7-местен кросоувър с над 750 к.с. и повече от 640 км пробег с едно зареждане на батерията.
Китайският дебютант Byton се включва в пазара на електромобили с концептуалните K-byte и M-byte. Първият вече е познат на автомобилния свят, представлява издължен седан с луксозна визия. От своя страна M-byte е чисто ново попълнение в портфолиото на Byton. Този кросоувър е още една машина с камери, вместо огледала, а картината от въпросните камери се възпроизвежда на впечатляващ 49-инчов сензорен екран, простиращ се на цялото арматурно табло.
И кой казва, че на автоизложение се показват коли? Не и Volvo. Шведската компания разположи на своя щанд... нищо. По този начин Volvo се опитва да насърчи потребителите да използват абонаментни услуги за автомобили, вместо да си купуват нови коли. Изненадващо или не, това е новата тактика на луксозния шведски бранд, а в подкрепа на това, всичко, което потребителите могат да видят в експозицията на компанията е скулптура с надпис “това не е кола“ (This is not a car).
Като че ли сме готови да изпратим подобаващо тази изпълнена с нови и интересни неща 2018 година. Автошоуто в Лос Анджелис е чудесен начин да го направим, а и да се настроим за една още по-вълнуваща 2019 година. Къде ще ни отведе тя? Предстои да се уверим сами.
Кой е вашият любим модел и коя марка следите с най-голям интерес? Споделете ни в полето за коментари по-долу.