Без да подценяват значението на Съединените щати, всички големи автомобилни производители знаят едно - в момента най-горещият пазар за бизнеса е Китай. Миналата година в САЩ са продадени 17.5 милиона автомобила и това е рекорд. В Китай за последните 12 месеца цели 28 милиона коли са намерили новите си собственици.
Високите продажби означават, че се предлагат такива модели, които ще допаднат на вкуса на местните потребители. В последно време най-търсени са джиповете и спортните коли, но мерките на китайското правителство за опазване на околната среда налагат възхода на друга категория - електрическите автомобили.
Миналата година Пекин обяви, че иска до 2018 г. е-колите да са осем процента от всички превозни средства. Така производителите съчетават желанието за мощни джипове с нуждата от електрически коли. Audi например пусна е-джипа E-tron Sportback, а Citroen предложи C5 Aircros. Местни производители като NIO също се включват в предлагането.
"Заради големите проблеми със замърсяването Китай налага агресивно въвеждането на електрически коли, което помага на автомобилните производители да развиват икономика от мащаба", казва Мишел Кребс, анализатор в Autotrader пред The Verge.