Според доклад на The New York Times, в който подробно се описват проблемите, с които се е сблъскал проектът по време на разработката, през последното десетилетие Apple е похарчила над 10 милиарда долара за разработването на Apple Car. Apple стартира проекта за първи път през 2014 г. и го остави да се влачи повече от десетилетие, преди да го прекрати по-рано тази седмица.

Парите бяха изразходвани за научноизследователска и развойна дейност, както и за хилядите инженери на Apple и автомобилни експерти, които работиха по проекта. Твърди се, че някои служители в Apple са подозирали, че начинанието вероятно ще се провали от самото начало, и са наричали автомобила "катастрофата на Титаник" вместо кодовото му име "Проект Титан".

Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук е подписал проекта, но членовете на екипа на автомобила са знаели, че той ще бъде почти невъзможен. Електрическият автомобил с възможности за самоуправление щеше да трябва да струва поне 100 000 долара, а маржовете му щяха да са тънки като бръснач и да има силна конкуренция.

Въпреки че според съобщенията Apple е провела разговори с Илон Мъск за евентуално закупуване на Tesla, компанията реши, че създаването на собствен автомобил е по-разумно, отколкото опитите за интегриране на Tesla в Apple. Още през 2014 г. Мъск заяви, че е имал "разговори" с Apple, но тогава каза, че придобиването изглежда "много малко вероятно".

Apple така и не успя да намери подходящия лидер за проекта Apple Car. Както подробно описахме в ретроспекция историята на Apple Car по-рано днес, проектът е имал четирима различни ръководители и е бил увеличаван и намаляван няколко пъти през последните 10 години. Според "Ню Йорк Таймс" крайната причина за провала му е, че Apple просто не е била в състояние да разработи софтуера и алгоритмите за автомобил с автономно управление.

Повече от 2000 служители, работили по проекта за автомобила, се преразпределят, някои ще се присъединят към други екипи в Apple, за да работят по изкуствен интелект и други технологии, а други ще бъдат съкратени. Apple ще използва наученото от проекта за автомобил и ще го приложи към други устройства като AirPods с камери, задвижвани от ИИ, роботизирани асистенти и добавена реалност.

Снимка: Unsplash

Виж още: За да удължите живота на литиево-метална батерия за електромобил, просто я изхабете и я оставете да престои