Някога автомобилите без шофьори бяха обявявани за спасител на транспорта, но реалността е такава, че настоящите усилия в областта на автоматизираните превозни средства създават реални проблеми за град Сан Франциско.

В репортаж на NBC News се разказва за това как автомобилите без шофьори от Cruise на GM и Waymo на Google, които получиха разрешение да предлагат таксиметрови услуги в Сан Франциско през 2022 г., сега са отговорни за три повиквания на телефон 911 на ден в града. В репортажа се твърди, че автомобилите могат да се объркат и да спрат напълно, ако се сблъскат със строеж или червени светлини от аварийни автомобили, което води до задръствания.

Това е особен проблем за градската пожарна служба и службите за бързо реагиране. Един от началниците на пожарната казва, че вижда поне по един инцидент на ден с автомобили без шофьори. Други доклади, подадени от отдела, включват автономни превозни средства, които се движат към активни пожарни сцени и преминават през маркучи. В един доклад се твърди, че пожарникарите е трябвало да счупят прозорците на един от тези автомобили, за да го спрат. Интервюираният началник на пожарната служба заяви, че не вярва, че тези автомобили са "готови за серийно използване".

Местният департамент по транспорта няма големи правомощия спрямо Google или GM да контролира тези автомобили, благодарение на специални правила, приети на щатско ниво, които не позволяват на град Сан Франциско да регулира автомобилите без шофьори.

NBC не успя да се свърже с GM, за да коментира тези проблеми с неговите автомобили Cruise, но главният директор по безопасността на Waymo Маурисио Пеня беше интервюиран и потвърди, че има "много редки събития, които се случват", но когато се посочва, че градът сега получава по три обаждания на 911 на ден за автомобили без шофьори, той казва, че тези "редки събития" са "спрямо броя на изминатите километри и спрямо броя на спешните контакти, с които се сблъскваме всеки ден".

Пеня казва също, че планират да увеличат броя на автомобилите Waymo по улиците на Сан Франциско 10 пъти спрямо сегашния брой през лятото. Това не радва Джефри Тумлин, директора на транспорта в града. Той твърди, че ако Waymo осъществи плана си, "това ще има драматично въздействие върху задръстванията. То ще доведе до значителни забавяния в нашата транзитна система и до времето за реакция на автомобилите на спешна помощ".

Снимка: Unsplash

Виж още: Швеция направи първата постоянна пътна настилка за зареждане на е-коли в движение