Известно е, че Toyota имат особени предпочитания към европейските и северно-американските пазари, като се има предвид броят на автомобилите, които се движат по пътищата на двата континента. Ето защо изглежда, че брандът е прекалено тих за случващото се на автомобилната сцена. За да внесе повече яснота, новият президент и главен изпълнителен директор Коджи Сато каза, че автомобилният производител ще създаде нови електрически превозни средства, уникални както за Toyota, така и за по-луксозното им подразделение Lexus. Според съобщението компанията разработва своето „следващо поколение“ електрически превозни средства с батерии, които ще бъдат пуснати под марката Lexus през 2026 г. Не бяха дадени подробности какво се има предвид под „следващо поколение“, но Сато подчерта, че Toyota работи върху „всичко от батерията и платформата за това как е конструиран автомобил, оптимизиран за BEV“, като същевременно разширява текущата си гама от електромобили.

 
Както отбелязва Ройтерс, към Toyota е отправено недоволство, че се бави, когато става въпрос за възприемане на технологията за електрически превозни средства и за нежеланието си да премине отвъд своите хибридни модели като Prius. По време на пресконференцията Сато разясни, че бавното приемане на EV от автомобилния производител е причинено най-вече от проблеми с комуникацията. Той също така обяви, че автомобилният производител ще продължи своя „многопосочен“ и „всепосочен“ подход, което означава, че няма да се откаже от своите хибридни превозни средства в скоро време. Въпреки това Toyota възнамерява да ускори своите планове за EV под новото си ръководство и да възприеме „BEV-първо мислене“.
Досега автомобилният производител е пуснал само едно превозно средство, bZ4X, базирано на своята платформа e-TNGA BEV. Компанията по-рано обеща, че ще бъде първата сред седемте електрически превозни средства Beyond Zero, които планира да пусне до 2025 г. Междувременно Lexus все още не е започнала да продава RZ, първия модел на марката, който е построен от нулата като EV. 

Снимки: Lexus

Виж още: Първият хибриден седан на Maybach дава два пъти повече пробег от последната Toyota Prius