Мобилното приложение от ново поколение е достъпно за клиентите на 30 европейски пазара, Китай и Корея, а до средата на 2021 година вече ще се предлага в над 40 държави.

Не е нужно да ви казваме, че всичко вече е онлайн. Наред с останалите неща, които в периоди на ограничено социално общуване ни липсват от “живия живот” и случките в него, са и регулярните ни тестове на автомобили. Може да не е възможно да усетим през лаптопа си динамиката, затова благодарение на BMW България обърнахме внимание на дигиталните услуги, свързани с удоволствието от шофирането.

My BMW e новият универсален интерфейс към превозното ни средство. Мобилното приложение ни дава разнообразна информация – за местоположението на превозното на автомобила, дали е заключен или отключен (което можем да управляваме дистанционно), както и за статуса на горивния резервоар и пробега.

Притежателите на новите поколения iPhone са привилегировани (заради нивото на сигурност на NFC чиповете им), тъй като само те могат да се възползват от функцията BMW Digital Key. Чрез нея мобилното ви устройство заменя конвенционалния ключ напълно. Един вид автомобилът може да бъде ползван без физически ключ от собственика и до 5 други лица. По желание може да бъде споделян и ключ с ограничени права, например с понижена максимална скорост – идеалният вариант за начинаещи водачи.

За електрифицираните автомобили в My BMW има и секция charging, която ни позволява да проследим доколко е зареден и в колко часа ще достигне 100%, ако сме го включили в зарядна станция. Освен върху този статус имаме поглед върху електрическия пробег и историята на зареждане. С помощта на таймера за зареждане и климатизация клиентите могат да оптимизират процеса на зареждане, като дефинират определени периоди и часове на потегляне. Освен това автомобилът може да бъде кондициониран предварително (например чрез затопляне през зимата или охлаждане през лятото) с цел повишаване на комфорта.

Картата вътре е подробна и изобразява актуалната ситуация на пътя, бензиностанциите и зарядните станции, както и възможностите за паркиране. Remote 3D View пък е любопитна функция, която ни позволява да наблюдаваме зоната около автомобила. В колите с BMW Operating System 7 навлиза и Amazon Alexa. След като свържете своя акаунт в Amazon с приложението, гласовата услуга може да бъде ползвана в автомобила чрез активиращата дума Alexa или натискане на бутон. По този начин е възможно чрез гласова команда да се стартира възпроизвеждане на музика, да се следят новини, както и да се управляват съвместими Smart Home устройства.

„С новото поколение приложения ние правим поредната стъпка по отношение на дигиталното изживяване на нашите клиенти и с него отговаряме на повишените изисквания към дигиталните услуги и функции“, казва Петер Хенрих, Senior Vice President BMW Group Connected Company Customer. „С My BMW App и MINI App напълно интегрираме нашите автомобили в дигиталния лайфстайл на нашите клиенти. Приложенията предлагат множество полезни функции както за всекидневната употреба на автомобила, така и за индивидуалното взаимодействие с нас като марка, което развиваме последователно.“

През апликацията можем лесно да следим нуждата от сервизна поддръжка на автомобила си, както и да записваме директно часове за целта. При проблеми с автомобила през приложението се осигурява връзка с BMW RoadAssistance, давайки ни спокойствие, че при нужда има към кого да се обърнем бързо за съдействие.

Приложението My BMW (също както и MINI App) може да бъде изтеглено безплатно от Google Play Store и Apple App Store.

Снимки: BMW

Виж още: Новият брой на HICOMM ще ви убеди, че nextgen технологиите вече са тук