Опитът на Tesla да регистрира като търговска марка термина Robotaxi (от роботизирано такси) за своите автомобили е бил отхвърлен от Службата за патенти и търговски марки на САЩ поради това, че е твърде общ. Друга заявка на Tesla за търговска марка на термина Robotaxi за предстоящата ѝ услуга за превоз на пътници все още се разглежда от ведомството.

Освен това заявките на Tesla за търговска марка на термина Cybercab са спрени поради това, че други компании преследват подобни търговски марки Cyber. Това включва една компания, която е подала заявки за множество търговски марки, свързани с аксесоари за следпродажбено обслужване на Cybertruck.

Тази седмица регулаторът издаде така нареченото „неокончателно официално действие“ по заявката за търговска марка Robotaxi, което означава, че Tesla има три месеца да подаде отговор или ведомството ще се откаже от заявката. Адвокатът по търговските марки, представляващ Tesla, не отговори веднага на молбата за коментар от медиите.

Tesla подаде заявка за търговските марки през октомври 2024 г. в същия ден, в който разкри Cybercab - специално конструиран електрически автомобил, който се надява един ден да използва в планираната си автономна услуга за превоз на пътници. Tesla подаде и две подобни заявки за търговски марки на 10 октомври за термина Robobus, които все още са в процес на разглеждане.

Търговската марка, която е била отказана, била възложена на експерт от службата на 14 април. Tesla заяви, че ще използва думата по отношение на „лични превозни средства; електрически превозни средства, а именно автомобили и структурни части за тях“ според първоначалната заявка.

Макар че експертът на Службата за патенти и търговски марки установи, че няма съществуващи конфликтни търговски марки, той отхвърли заявката, тъй като тя е „само описателна“. Експертът пише, че терминът Robotaxi се „използва за описание на подобни стоки и услуги от други компании“.

„Формулировката изглежда прекалено широка в контекста на стоките и/или услугите на заявителя“, пише експертът.

На Tesla ще бъде позволено да представи доказателства и аргументи в подкрепа на аргументите си в полза на търговската марка. Ако го направи, ведомството ще поиска Tesla да предостави описателни списъци, наръчници с инструкции, брошури, реклами и съответни скрийншоти от уебсайта на заявителя, тъй като той се отнася до стоките и/или услугите в заявката, включително всички материали, в които се използват термините в заявената марка.

С други думи, Tesla трябва да представи на агенцията конкретни планове за това как и защо заслужава търговската марка Robotaxi.

Снимка: Unsplash

Виж още: Google с нова развлекателна стратегия, за да убеди младите, че Android също е готин