BYD не забавя темпото, когато става въпрос за електромобили с висока производителност. Както разкриват новите документи, подадени в китайското Министерство на промишлеността и информационните технологии, автомобилният производител пуска на пазара Track Edition на Yangwang U9, който е два пъти по-мощен.

U9 Track Edition разполага с електромотор с мощност 744.57 к.с. на всяко колело, което води до обща мощност на задвижващия агрегат от 2977 к.с. Това е повече от два пъти повече от мощността на оригиналния U9, която достига максимум 1287 к.с.

За сравнение тримоторният Tesla Model Y Plaid има максимална мощност от 1020 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 1.99 секунди, изпреварвайки оригиналния Yangwang U9 с повече от половин секунда.

Определянето на новия U9 като Track Edition означава, че BYD прави промени в каросерията, за да постигне по-добра аеродинамика. Той също така ще използва по-мощни спирачки, за да се справи с високата скорост.

BYD вероятно ще използва новата си технология за високоскоростни двигатели, която надхвърля 30 000 об./мин. Автомобилният производител вече ги е използвал в моделите Han L EV и Tang L EV, които бяха пуснати на пазара през второто тримесечие на 2025 г.

Документите разкриват, че новата суперкола Yangwang U9 ще има 20-инчови джанти, покрив и задно крило от въглеродни влакна, както и заден дифузьор с регулируеми лопатки. Клиентите могат да изберат да надстроят автомобила с преден сплитер от въглеродни влакна и електрическо задно крило.

Други спецификации включват максимална скорост от 217 mph. Автомобилът е с междуосие 114.2 инча и има дължина 195.5 инча, ширина 79.9 инча и височина 51.6 инча, а ентусиастите вече разпалено дискутират дали всичко това ще е достатъчно за новия автомобил да подобри рекорда за най-бърза обиколка на пистата Нюрбургринг от кола серийно производство, който все още се държи от AMG Mercedes One.

Снимка: Unsplash/BYD

Виж още: Кръвта на дълголетниците може да крие ключа към тяхната тайна