По време на автомобилното изложение в Гуанджоу Лей Джун, основател на Xiaomi, обяви, че Xiaomi SU7 Ultra е постигнал максимална скорост от 359,71 км/ч по време на скорошен високоскоростен тест в автомобилния полигон CATARC Yan Cheng. Лей заяви: „Това, което ограничи максималната скорост на SU7 Ultra, не беше самият автомобил, а тестовата писта.“
Тестът беше проведен от Дейвид Питард, шампион в 24-часовото състезание за издръжливост на Нюрбургринг през 2023 г., който достигна максимална скорост от 324 км/ч на обратната права на пистата. След приключването на теста автомобилът беше върнат в Китай и показан на днешното автомобилно изложение в Гуанджоу през 2024 г.
През следващата година Xiaomi SU7 Ultra ще се изправи срещу предизвикателството на някои големи писти в Китай, а също така ще се завърне на Нюрбургринг. Прототипът на автомобила завърши обиколката на Нюрбургринг за 6 минути и 46,874 секунди, поставяйки нов рекорд като най-бързия автомобил с четири врати на пистата. Дължината му е 5070 мм, широчината - 1970 мм, а височината - 1465 мм. Междуосието му е 3000 мм, теглото му е 2360 кг, а местата му са за петима пътници.
Въпреки че Xiaomi SU7 е на пазара едва от 230 дни, от него вече са произведени 100 000 бройки. Десет минути след обявяването на SU7 Ultra, Xiaomi получи 3680 предварителни поръчки (с възможност за възстановяване на депозита).
Лей Джун представи и новата система за хиперавтономно шофиране (HAD) на Xiaomi. Системата ще бъде подложена на вътрешни изпитания от 16 ноември, а по-широкото ѝ публично пускане се очаква през декември. Системата HAD има за цел да подобри ефективността на шофиране и безопасността, като осигури по-плавно поведение при шофиране и намали внезапните ускорения и спирания. Тя използва данни от реално шофиране, за да подобри прогнозите за маршрута и да коригира решенията за шофиране въз основа на условията в реално време.
Снимка: Xiaomi