Твърденията за следващия най-бързо зареждащ се електрически автомобил станаха толкова чести, че почти напълно загубиха смисъла си.
Но Nyobolt може би има с какво да се похвали. Британският стартъп успешно е заредил електромобил от 10% до 80% само за 4 минути и 37 секунди - достатъчно време, за да си вземете кафе. Nyobolt постигна това на състезателна писта в Бедфорд, Англия, в четвъртък, като използва свой собствен специално проектиран електрически спортен автомобил, снабден със собствена специална батерия.
Компанията от университета в Кеймбридж е променила химическия състав на стандартна литиево-йонна батерия, за да може тя да приема повече електрически заряд за по-малко време, без риск от деградация или пожар. За да се справи с тази задача, стартъпът е разработил нов материал за анодите на батериите, но остава в тайна относно подробностите.
Компанията Nyobolt е създала прототип на спортен автомобил, вдъхновен от Lotus Elise, за да демонстрира своите технологии за батерии. Автомобилът тежи само 1250 кг, а батерията му с капацитет 35 kWh има официален пробег от 250 км. Стартъпът представи концепцията на електрическия спортен автомобил през юни миналата година, заедно с твърдението, че той може да бъде напълно зареден за по-малко от шест минути. И сега, по време на първата демонстрация на EV на живо, Nyobolt спази обещанието си - почти.
По време на тестовото шофиране е имало няколко затруднения, включително неизправност в охладителната система, които са попречили на EV да постигне целта за пълно зареждане за 6 минути, заяви съоснователят на Nyobolt д-р Сай Шивареди пред BBC.
Въпреки това постижението е впечатляващо и показва колко далеч е стигнала технологията на електромобилите само за няколко кратки години. В една индустрия, в която безпокойството за пробега и бавното време за зареждане все още са сериозна пречка, батерия с шестминутно време за зареждане може да промени правилата на играта.
Въпреки че прототипът на електромобила засега е еднократен, Nyobolt посочи, че може да започне "нискосерийно производство" през следващата година. Основният фокус на компанията обаче остават батериите под капака.
Снимка: Unsplash
Виж още: Arm устройствата с Windows вече могат да подкарат над 1200 игри