Уморихте ли се от електрически и автономни автомобили? Toyota има нещо за вас! Всички очакваха премиерата на серийната версия на новата Supra. Оказа се, че тя ще почака до автошоуто в Детройт през 2019 година. Но вижте само с какво Toyota избра да задържи вниманието ни.
Toyota GR Supra Racing Concept (където GR означава Gazoo Racing, спортното подразделение на японската компания) е общ проект на Toyota и BMW. Готовата за писта машина беше представена в Женева този месец. Привлича вниманието с тръбна клетка, бързо демонтиращ се волан, спортни колани и джанти от BBS с централен болт, обути в пистови гуми от Michelin. Забележителни части от екстериора са още голямото антикрило и дифузьора, поставени с цел притискаща сила. От Toyota смятат, че е време да приложат придобития опит от моторните спортове в автомобили за серийно производство. Защо не?
Защо японците са избрали партньорство с BMW? Кой друг има повече опит в 6-цилиндрови двигатели, турбини и задвижване на задните колела при предно разположен двигател? Новата Supra дори ще се произвежда в завод на BMW. Моторът ще бъде рекалибриран двигател на BMW. Окачването също е на BMW, но с различна настройка.
Когато около средата на следващата година започнат продажбите на новата серийна Supra, цената ѝ в Европа ще е между 50 000 и 60 000 евро. Лидерът на проекта Supra, Тецуя Тада, споделя, че компанията обмисля и хибриден вариант на модела. Все още не е решено, но имайки предвид, че Toyota има хибрид, който се състезава на Льо Ман, дискусиите не са безпочвени.
От Toyota споделиха, че ще видим и други серийни автомобили, разработка на GR, които ще носят тази емблема. Първият от тях ще е Yaris GR, който се тества от миналата година. В последните години Toyota се утвърди като производител на бюджетни автомобили. Сега има нелеката задача отново да спечели сърцата на любителите на скоростта и мощността. Дали има всичко необходимо?