Явно светът на автономните трактори се разширява. CNH Industrial разкри това, за което казва, че е „първият“ прототип на електрически лек трактор с функции за самостоятелно управление: New Holland T4 Electric Power. Машината обещава нулеви емисии, по-тиха работа от дизеловите модели и (според CNH) по-ниски експлоатационни разходи, като същевременно намалява времето, което фермерите прекарват зад волана. Сензори и камери на покрива помагат на машината да изпълнява задачи, да избягва препятствия и да работи в хармония с друго оборудване. Има опция и за активация чрез телефон.

Моторът на T4 Electric Power със 120 к.с. развива максимална скорост от 50 км/ч, сравнима с обикновените трактори. Батерията е достатъчно голяма, за да се справи с един ден работа „в зависимост от профила на мисията“, казва CNH. Това предполага, че тракторът може да се нуждае от презареждане по средата на деня, но това може да не е непременно проблем, когато T4 може да достигне зареждане до пълна батерия за един час с помощта на готови бързи зарядни устройства.

Подобно на F-150 Lightning на Ford този трактор може да служи като двигател на колела. Има изходи за включване на обичайни инструменти като бормашини и служи като резервен източник на захранване при спешни случаи. Можете да прикачите хидравлични, механични и приспособления за задвижване. Производството на завършения T4 Electric Power се очаква в края на 2023 г. с още предвидени модели.

Има и екологична опция за фермери, които предпочитат познатото гориво. Също толкова нов T7 Methane Power LNG се рекламира като „първия в света“ трактор на течен природен газ. Той може да работи с биометан, произхождащ от животински тор - вместо да оставят метана да се изплъзне директно в атмосферата и да допринесе за изменението на климата, фермерите могат да пуснат химикала да работи, захранвайки оборудването си. Намаляването на емисиите на CO2 за ферма със 120 крави се предполага, че е еквивалентно на това на 100 „западни домакинства“, без да се жертва производителността, подобна на дизела.

T7 LNG няма дата на пускане на пазара и се характеризира само като „предпроизводствен прототип“.

Цените не са налични и може да са важни, тъй като фермерите често трябва да работят с ограничени бюджети. CNH обаче залага на това, че нейната технология в крайна сметка ще спести пари. Твърди се, че T4 Electric намалява оперативните разходи с до 90% благодарение на дизайна с нулево гориво и по-ниската поддръжка, а неговата тишина му позволява да работи както през нощта, така и по-близо до животни. Междувременно T7 LNG позволява на фермите да произвеждат собствено гориво, тор и продаваемо излишно електричество. Производителите на храни биха могли да възстановят поне част от инвестициите си, като същевременно намалят въздействието си върху планетата.

Снимка: CNH Industrial

Виж още: Защо не: подкараха Doom и на трактор