Според нов доклад на Ройтерс повече от 90 процента от Tesla Model S и X електромобилите имат дефекти, когато излизат от поточната линия. Агенцията е говорила с девет настоящи и бивши служители, включително и бивш старши мениджър "с опит в монтажа, контрола на качеството и ремонта на Model S и Model X". За сравнение марки като Toyota имат само 10 процента дефекти при автомобилите, слизащи от поточната линия. Tesla от своя страна казва, че е подобрила своя процес за контрол на качеството с по-строги критерии и че повечето дефекти отнемат само няколко минути за поправка.

Всички източници са говорили при условие на анонимност поради споразумения за неразгласяване на вътрешна информация. По-сериозните дефекти са засегнали над 2000 електромобила, твърдят вътрешни източници, но Tesla отрече пред Ройтерс, че съществуват такива партиди.

Дефектите включват незатварящи се врати, материали за отрязване, липсващи части, незакрепени предмети, течове на вода и други. Някои от проблемите, твърдят работниците, са дошли от натиск да се поддържа производствената линия в движение. Някои партиди автомобили понякога са се изпращали с липсващи части.

"Нашата цел е да произвеждаме съвършени автомобили за всеки клиент", каза Tesla в изявление. "Преглеждаме всяко превозно средство за най-малкия дефект."

Tesla определено има някои проблеми, породени от огромното търсене на автомобили на марката. Компанията продължава да строи своята гигафабрика, но дори при завършено положение тя няма да може да отговори на огромното търсене. Илон Мъск ще трябва да реши дали да побърза да задоволи желанията на всички да притежават Tesla автомобил, или да поддържа високо ниво на качество, за да запази добрия имидж на марката.

Тагове: